پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۴۱۵
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: افتتاح پروژه‌های پارس جنوبی در این شرایط سخت اقتصادی کشور مایه افتخار نظام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند در حاشیه افتتاح مخازن متمرکز ذخیره‌سازی ۴ میلیون بشکه ای میعانات گازی پارس جنوبی که به صورت ویدیو کنفرانسی با دستور رئیس جمهوری انجام شد به رسانه ها اعلام کرد: باید افتخار کرد که در وزارت نفت هم سربازان و هم سرداران این وزارتخانه در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور پای کار بوده و هستند.

وی در خصوص اشتغال نیروهای بومی در تاسیسات پارس جنوبی گفت: براساس تاکید رئیس جمهوری و نظر وزیرنفت توجه به نیروی انسانی منطقه همواره مورد تاکید بوده است.

گراوند اضافه کرد: نگاه وزارت نفت این است که تا حد امکان از نیروهای متخصص بومی استفاده شود و مجموعه نفت هم این نگاه را دارد و تلاش می‌شود با تقویت این نگاه و بهره برداری از سایر پروژه‌ها شاهد تحول بیشتری در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و عسلویه باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت گاز پارس هم گفت: در زمان حاضر ۱۳ پالایشگاه در پارس جنوبی وجود دارد که ۱۲ پالایشگاه آن تحویل بهره بردار شده و تنها یک پالایشگاه فاز ۱۴ باقی مانده که تا اواسط سال آینده تکمیل و تحویل می‌شود.

محمد مشکین فام در خصوص میعانات گازی پارس جنوبی افزود: در زمان حاضر پارس جنوبی بخشی از خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس، قریب به ۴۰ درصد بنزین و ۷۵ درصد گاز مملکت را تامین می‌کند.

وی یادآورشد: به همین علت است که به نوعی امنیت انرژی کشور به پارس جنوبی گره خورده است.

مخازن متمرکز ذخیره‌سازی ۴ میلیون بشکه ای میعانات گازی پارس جنوبی با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۹.۲ میلیون یورو و ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال روز پنجشنبه در آیینی به صورت ویدیو کنفرانسی در قالب برنامه سی و چهارم پویش ملی توسط رئیس جمهوری بهره‌برداری رسمی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر