پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۴۹۴
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸

فکرشهر: فرماندار دشتی گفت: دورهمی‌های خانوادگی و تجمع‌های غیر ضرور، مراسم ختم ،تشییع جنازه و شادی مهمترین عامل انتقال ویروس کرونا در این شهرستان است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالله نادری روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان دشتی افزود: در اجرای طرح جدید محدودیت‌های کرونایی پنج تیم ویژه بازرسی متشکل از نهادهای مرتبط صنفی، انتظامی و بهداشتی در دشتی تشکیل و بر فعالیت اصناف، بانک‌ها و اماکن عمومی نظارت مستمر وشبانه روزی دارند.

وی اضافه کرد: از زمان اجرای طرح جدید محدویت‌های کرونایی تاکنون ۶۱۷ مورد بازرسی از ادارات، بانک‌ها و صنوف در شهرستان دشتی انجام گرفت که در این ارتباط ۴۱ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی و اماکن عمومی تشکیل و ۱۵ واحد نیز تعطیل و  پلمب شده‌است.

فرماندار دشتی بیان کرد: انتظار داریم مردم در مراسم تشییع جنازه‌ها کمتر حضور پیدا کنند.

نادری با بیان اینکه بازرسی‌ها به صورت مستمر در شهرستان دشتی انجام می‌شود ادامه داد: با متخلفانی که  پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد قاطع خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهرداران همچنان محدودیت‌های لازم برای ورود افراد به آرمستان‌ها را بدقت نظارت داشته باشند و نگذارند این مکان‌های عمومی به محلی برای انتقال این ویروس تبدیل شود.

فرماندار دشتی اضافه کرد: درزمان حاضر وضعیت کرونا در دشتی نارنجی است و امیدواریم  اجرای این طرح باعث جلوگیری از گسترش کرونا و کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر در این شهرستان شود.

نادری افزود: برای اجرای طرح محدودیت تردد ۲ ایست بازرسی در شهرهای خورموج و کاکی ایجاد شد و قوانین سخت‌گیرانه برای جلوگیری از ورود خودورهای غیر بومی اعمال می‌کنند.

نادری به نتایج بسیار خوب اجرای این طرح در هفته اول اشاره کرد و افزود: تعداد افراد بستری و ورودی بیماران کووید ۱۹در دشتی کاهش چشمگیری داشته است و امیدواریم با رعایت بهتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی شاهد قطع کامل زنجیره انتقال این ویروس در این شهرستان باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر