پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
استاندار بوشهر و معاون عمرانی استانداری در پاسخ به سوالات «فکرشهر» مطرح کردند:
فکرشهر: هیچ دولتی به اندازه این دولت در وعده و زمان بندی رساندن پروژه ها و اتمام پروژه ها دقیق و کوشا نبوده است؛ اما همه چیز دست دولت و تیم دولت در استان نیست...
کد خبر: ۷۹۵۲۷
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۲

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: استاندار بوشهر گفت: استاندار بوشهر می گوید سال آینده، برازجان دچار مشکل کم آبی نخواهد شد و اقدامات پیشگیرانه برای زمین خواری در استان انجام شده است.

عبدالکریم گراوند در نشست با خبرنگاران در پاسخ به سوال «فکرشهر» با این مضمون که «امسال نیز سال کم بارشی پیش بینی شده و سال آینده دوباره معضلکمبود آب ایجاد خواهد شد و شما برای این موضوع به ویژه برای شهر برازجان چه کرده اید؟ و آب شیرین کن برازجان کی به بهره برداری می رسد؟»، اظهارداشت: با کمبود بارش باران مخصوصا در شهر برازجان به یک مشکل بزرگ کم آبی برخوردیم و به همان دلیل ما اقدامات گسترده ای انجام دادیم؛ چاه حفر کردیم و پیمانکار تعهد کرده که حداقل ۱۵ هزار متردمکعب آب را از طریق آب شیرین کن بوشهر وارد جریان کند که ان شااله به مشکلی نخوریم.

وی با بیان این که «گاهی مشکلاتی مثل تحریم ما را دچار مشکل می کند»، ادامه داد: اگر ۳۵هزار مترمکعب آب شیرین کن بوشهر وارد شبکه شود، می توانیم مسایل مناطقی را که مشکل داریم، حل کنیم و یک کار هم باید در مورد خط اصلاح می شد که این کار برای خط برازجان انجام شده که وقتی نیاز شود، از آن طریق مشکل را حل خواهیم کرد.

گراوند با اشاره به احداث آب شیرین کن ۱۰۰۰ مترمکعبی در جزیره شیف اضافه کرد: با خطوط آبی به هم وصل شده، مشکلات کم آبی را حل خواهیم کرد و در تابستان نیز، بیش از دوهزار انشعاب غیر مجاز را قطع کردیم و این رویه را ادامه می دهیم و برخورد می کنیم.

وی گفت که کار روی سد دالکی و سد خائیز ادامه دارد و افزود: سد باغان و سد دشت پلنگ، دو تا از سدهای استان بودند که سال ۹۲ فاینانس چین شدند که تا سال ۹۷ برای این پروژه ریالی اعتبار نگذاشته بودند و سال ۹۷ ما میزانی را تامین کردیم که خوردیم به تحریم ها و مشکلات آن و در باغان، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم و منابع مالی آن نیز صددرصد تامین شده است و در سد دشت پلنگ هم ما سهم کارفرما را تامین کردیم و پول را ریختیم توی حساب و تا پول دست کارفرما نرسد، کار نمی کند و این دو سد، منابعشان کامل تامین شده و فقط مشکلات تحریم ها مانده است.

گراوند اضافه کرد: ما هیچ وقفه ای در پروژه های آب نداشتیم؛ در سال ۹۷ با پولی که گذاشتیم و کمک وزارت نیرو، توانستیم کاری کنیم که دیگر نه برق و نه آب مردم قطع نشود و مردم آب داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما وقفه ای نداشتیم اما به جز تحریم ها، مشکلات دیگری هم هستند؛ مثلا آب شیرین کن ها دست بخش خصوصی است اما ما پیگیری می کنیم.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به «فکرشهر» که «آیا برای جمع آوری فاضلاب در شهرهای غیر ساحلی استان نیز برنامه ای دارید؟»، گفت: در حوزه فاضلاب شهرها، تعهد دولت بوده که تموم شوند اما نشد و حالا تمام سطحی که برای شهر بوشهر در تعهد دولت بوده، در حال اتمام است و ۳۸ هکتار بافت قدیم بوشهر را که سخت ترین قسمت بوده، انجام داده ایم.

وی افزود: برای فاضلاب جنوب شهر بوشهر هم من پارسال دستور دادم که طرحش را انجام دهند و فاضلاب جنوب شهر بوشهر را هم آغاز کنیم.

عبدالکریم گرواند درباره سرانجام «طرح آمایش سرزمین» نیز در پاسخ به سوال «فکرشهر» گفت: طرح آمایش سرزمین انجام شده و دستور می دهم که در اختیار رسانه ها قرار بگیرد.

استاندار بوشهر درباره «زمین خواری در استان بوشهر» نیز گفت: اقدامات پیشگیرانه برای زمین خواری در استان انجام شده و همه پای کار هستند که با این پدیده برخورد کنند و جناب ستوده در حوزه شهرها و رییس کارگروه هستند و به جد در حال پیگیری موضوع هستند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز در این باره توضیح داد: ما یک کارگروه داشتیم به اسم برخورد با زمین خواری که در تمام این سال ها بوده ولی اولین جلسه این کارگروه را بعد از ۴۰ سال، من برگزار کردم و آخرین جلسه آن را هم به دلیل حجم زمین خواری زیاد در دشتستان، در این شهرستان داشتیم.

مهرداد ستوده درباره ورودی شهر برازجان از سمت شیراز نیز در پاسخ به «فکرشهر» گفت: فاز اول این پروژه که دسترسی به تالارها بوده، انجام شده؛ برای فاز بعدی نیاز به تملک زمین است زیرا لوپی که باید انجام شود، در زمین مردم است و در حال تملک زمین ها هستیم و اجرای طرح در حال انجام است که ان شااله مناقصه اش انجام بگیرد و تعیین پیمانکار شود.

وی در ادامه، به احداث بیمارستان هسته ای بوشهر که یکی از مجهزترین بیمارستان های ایران به قول خود وزیر بهداشت است در مدت سه سال، افتتاح ۶ سد در دو سال و نیم و تبدیل یک آب شیرین کن ۱۲ هزارمتر مکعبی به آب شیرین کن با ظرفیت ۱۵۰ هزار متر مکعب در مدت دو سال اشاره کرد و گفت: این که یکی بگوید مردم از پروژه های عمرانی راضی نیستند و مسوولین کاری نکردند، آن هم در این شرایط، بی انصافی است.

ستوده ادامه داد: شفاف سازی انجام شده و هرکس بخواهد من حاضرم شفاف همه چیز را با اعتبار و بخش دریافت پول و پروژه به همه رسانه ها بدهم.

وی افزود: ما ادعا می کنیم با وجود تحریم ها، هیچ دولتی به اندازه این دولت در وعده و زمان بندی رساندن پروژه ها و اتمام پروژه ها دقیق و کوشا نبوده است؛ اما همه چیز دست دولت و تیم دولت در استان نیست.

مهرداد ستوده اضافه کرد: برای مثلال، مجتمع عسلویه در دست فرهنگ و ارشاد بوده اما نتوانستند کار را انجام دهند و ما پروژه را از وزارت خانه و پیمانکارش گرفتیم و این پروژه را که از سال ۹۰ بوده و تا همین چهار پنج ماه پیش ساکن مانده بود را من قول می دهم تا قبل از تابستان سال ۱۴۰۰ تمام می کنیم.

معاون عمرانی استانداری بوشهر به سفر عمرانی رسانه ها در استان هم اشاره کرد و افزود: در آن سفر عنوان شد که در در هر اداره یکی از خبرنگاران به عنوان مشاور جذب شوند و ما در حال بررسی آن هستیم که ببینیم آیا مشکل حقوقی دارند یا ندارند که ادارات بتوانند یک خبرنگار را به عنوان مشاور جذب کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر