پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۶۰۰
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: ادامه و کاهش و افزایش محدودیت‌هایی جدید کرونایی دراین شهرستان رابطه تنگاتنگ و مستقیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز دوشنبه در جلسه قرارگاه مشترک جهادی طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده ستاد ملی مبارزه با کرونا هرچه بیشتر رعایت شود، زمان اعمال محدودیت‌ها در شهرستان کمتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: گرچه تعطیلی هر صنفی باعث ایجاد مشکل و آسیب برای آن واحد می‌شود اما برای حفظ سلامتی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید 2 هفته اعمال محدودیت‌ها را تحمل کنیم تا به شرایط عادی دست یابیم.

وی گفت: درصورتی که  فضا را عادی‌ جلوه دهیم به‌طور قطع محدودیت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد که جز ضرر و زیان برای مردم و سیستم، عایدی نخواهد داشت و ضرورت دارد با وحدت و همدلی و مشارکت آحاد جامعه مسیر را با قدرت ادامه دهیم تا به یک نتیجه مطلوب دست یابیم و بتوانیم فشار مضاعف چندین ماهه را بر کادر درمان کاهش دهیم.

فرماندار گناوه افزود: این شهرستان در اجرای طرح جدید جامع محدودیت‌های کرونایی با همراهی و همکاری مردم و تلاش دستگاه‌های مرتبط خوب عمل کرده‌است.

وی اظهار کرد: برآوردهای صورت گرفته نشان می‌دهد ۸۵ درصد موارد پیش‌بینی شده طرح جدید در سطح شهرستان رعایت شده‌است.

مهرجو گفت: با اجرای طرح جدید اعمال محدودیت‌ها، موازین بهداشتی در سطح شهرستان خوب رعایت شد و میزان ترددها کاهش یافته است که نشان می‌دهد مردم همکاری و همراهی خوبی داشتند.

وی افزود: دستگاه‌های متصدی خدمات عمومی از ارائه خدمات به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک را رعایت نمی‌کنند باید بجد پرهیز کنند و در این امر مهم و ضروری غفلت و سهل‌انگاری صورت نگیرد.

فرماندار گناوه اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمینه مقررات دورکاری کارمندان دقت و نظارت کامل داشته باشند و برای ارائه خدمات به مردم در دسترس باشند.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌های کرونایی باید بر اساس بومی‌سازی و متناسب با شرایط شهرستان در نظر گرفته شود تا راحت‌تر اجرایی شود.

مهرجو گفت: طرح‌های مرتبط مقابله با کرونا از جمله شهید سردار سلیمانی و  آمران سلامت همگی در یک قالب باید اجرایی تا خروجی آن اثربخش‌تر شود.

فرماندارگناوه بیان کرد: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، فرصتی ارزشمند برای کنترل و قطع زنجیره  ویروس منحوس کرونا است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: هدف از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی، کاهش مرگ و بستری، هماهنگی بین بخشی و بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی است.

عصمت حیدری افزود: این طرح به‌منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: این طرح با ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی، شناسایی زودهنگام کرونا در افراد در معرض تماس نزدیک در خانوار و محل کار مبتلایان، قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی و ارتقای کیفیت مراقبت‌های بستری سیاست‌گذاری شده است.

وی گفت: در این شهرستان ۱۱ مرکز بهداشتی وجود دارد که هر مرکز در اجرای این طرح به ۱۱ نیروی انسانی از بسیج و جمعیت هلال احمر نیاز دارد.

جانشین سپاه انصار الحسین (ع) گناوه گفت: سپاه و بسیج همواره پیشتاز و پیشگام در خدمت به مردم و کادر سلامت بوده‌است و برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی آمادگی کامل داریم.

سرهنگ احمد فخری افزود: برای شکست ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و اجتماعی و همکاری‌های بین بخشی سازمان‌ها و ارگان ها امری الزامی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر