جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: با تلاش های مجموعه نهادها، ادارات و همراهی خوب مردم، وضعیت کرونایی شهرستان از نارنجی به زرد تغییر کرده است...
کد خبر: ۷۹۷۵۱
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: با تلاش های مجموعه نهادها، ادارات و همراهی خوب مردم، وضعیت کرونایی شهرستان از نارنجی به زرد تغییر کرده است. 

 به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری، فتح اله نوروزی در نشست ستاد مقابله با کرونای دشتستان، افزود: در ایام کرونایی و برای مقابله با این ویروس منحوس، همه نهادهای دولتی و مردمی جانانه تلاش کردند و همراهی خوب مردم، اصناف و بازاریان باعث شد تا بتوانیم به وضعیت زرد برسیم. 

نوروزی تصریح کرد: البته باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که این وضعیت پایدار نیست و با ساده انگاری و عدم توجه لازم به توصیه های بهداشتی امکان ورود به وضعیت نارنجی و قرمز وجود دارد. 

فرماندار دشتستان ابراز داشت: از بدو شیوع کرونا تاکنون،۳۵۷۳ بیمار کرونایی در شهرستان داشته ایم و متاسفانه ۲۳۵ عزیز را نیز از دست دادیم و حدود ۲۸ درصد مرگ و میر کرونایی استان مربوط به دشتستان بوده که نشان دهنده روند کاهشی مرگ ومیر در شهرستان است. 

وی از اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با محوریت محلات در سراسر شهرستان دشتستان نیز خبر داد و افزود: این طرح با محوریت محلات همگام با کل کشور در سراسر شهرستان دشتستان اجرا می شود. 

نوروزی ادامه داد: این طرح، به نام بزرگ شهید والامقام سپهبد حاج قایم سلیمانی مزین شده و انتظار داریم مجریان آن با تمام توان و عشقی که به شهید سلیمانی دارند پای کار بیایند و حماسه های ماندگار در قالب این طرح خلق کنند تا همیشگی شده و در اذهان مردم بماند. 

وی اضافه کرد: این طرح را با سه کلید واژه مراقبت، نظارت و اصل ماجرا یعنی، حمایت از اقشار آسیب پذیر و پرخطر در سطح شهرستان اجرا می کنیم. 

 فرماندار دشتستان با گلایه از برگزاری مراسم تشییع جنازه، خلاف دستورالعمل ها در سطح شهرستان، گفت:علیرغم تاکیدات مکرر، متاسفانه شاهد برگزاری تشییع جنازه های شلوغ در سطح شهرستان هستیم که خلاف پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی است و از متولیان امر می خواهم اقدامات قانونی مصوب شده را در این رابطه با جدیت بیشتری اجرایی نمایند؛ چون سلامت مردم قابل مدارا نیست. 

نوروزی ابراز داشت: باید بدانیم که علیرغم ورود به وضعیت زرد، همچنان کرونا وجود دارد و اگر دستورات بهداشتی را جدی نگیریم باید منتظر عواقب ناگوار باشیم. 

وی تصریح کرد: مصرانه از مردم شریف می خواهم از تجمعات پرهیز کنند، چون امکان انتقال ویروس در تجمعات بیشتر است و خطر ابتلا به این بیماری مضاعف می شود.

رئیس شورای سلامت شهرستان دشتستان ابراز داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و نهادهای شهرستان مطلوب بوده و امیدواریم در بانک ها و دفاتر پیشخوان، نظارت ها بیشتر و رعایت پروتکل های بهداشتی تقویت شود. 

نوروزی افزود: نانوایی های شهرستان باید مانند قبل همچنان دستورات بهداشتی را رعایت کنند، در غیر این صورت قطع سهمیه آرد و برخورد قانونی در انتظارشان خواهد بود.

فرماندار دشتستان ضمن تبریک روز دانشجو خاطرنشان کرد: جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، هیچگونه مراسمی به مناسبت این روز در سطح شهرستان برگزار نخواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر