شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۸۷۸
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیردار شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا و ایمن‌سازی ، تعداد یک هزار و ۳۲۶ دوز واکسن در ماه‌های مهر و آبان امسال بین گروه‌های هدف توزیع و تزریق شده است.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه روز شنبه به نقل از سید مجید موسوی افزود: باتوجه به محدودیت واکسن آنفلوانزا، گروه‌های پرخطر مستعد ابتلا به این بیماری دارای اولویت تزریق شدند.

وی اظهارکرد: کارکنان بهداشتی درمانی شاغل در مراکز دولتی و خصوصی، بیماران دیالیزی و پیوند اعضا،  هموفیلی و سرطانی،  قلبی عروقی حاد که هم‌زمان مبتلا به بیماری دیگر هستند،  مزمن ریوی، جانبازان شیمیایی، اولیا شهدا و معلولین مرکز نگهداری سرای مهر جز گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند.

مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیردار شبکه بهداشت و درمان گناوه  گفت: رعایت بهداشت فردی مانند شست و شوی دست، پرهیز از دست دادن و روبوسی و جداسازی بیماران از افراد سالم، مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فصلی است.

وی یادآورشد: این شبکه همچون گذشته آمادگی لازم جهت انجام تست و تامین داروی آنفلوآنزا را دارد تا در صورت تشخیص و تایید پزشک متخصص اقدامات لازم صورت گیرد.

موسوی گفت: باتوجه به مشابهت بیماری آنفلوآنزا و  کرونا،  برای پیشگیری از ابتلا و هم‌زمانی این دو بیماری، جداسازی و قرنطینه خانگی افراد مبتلا ضروری است.

مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیردار شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: به منظور کاهش خطر ابتلا به آنفلوانزا و کرونا ، مردم  از حضور در اماکن پرجمعیت و پرتردد و حتی در دورهمی‌های کوچک پرهیز کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر