پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۱۳۵
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

فکرشهر: معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یکهزار و ۵۷۰ واحد مسکونی استان بوشهر بر اثر سیلاب ۱۶ آذرماه جاری آسیب و خسارت دید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عزیزالله مهدیان روز چهارشنبه در نشست با امام جمعه بوشهر اعلام کرد: در سیل استان بوشهر شهرستان‌های دشستان، گناوه و دیلم بیشترین آسیب و خسارت ناشی از سیل را متحمل شدند.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت در شهرستان دشتستان در شهر وحدتیه است که براثر طغیان رودخانه فصلی رخ داد و با توجه به اینکه تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در حریم رودخانه‌ها احداث شده‌اند، آسیب دیدند.

مهدیان گفت: براساس ارزیابی‌ها شمار واحدهای مسکونی تخریبی براثر سیل که باید دوباره احداث شود ۶۵۰ واحد، تعمیری‌ها ۹۲۰ واحد است و به یکهزار و ۷۰۰ خانوار نیز باید کمک معیشتی شود.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: با توجه به آنکه میزان خسارت‌ها به واحدها جدی است به نظر می‌رسد تسهیلاتی که پیش تر تصویب شده و هم اکنون ملاک‌عمل برای پرداخت است، کفاف بازسازی‌ها و تعمیر واحدهای آسیب دیده را نخواهد کرد و پیشنهاد افزایش تسهیلات از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به هیات دولت ارایه شده‌است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تقدیر از تلاش بنیاد مسکن این استان در امداد رسانی به سیل زدگان گفت: با توجه به حجم آسیب‌های وارده ارائه خدمات به مناطق آسیب دیده باید با سرعت انجام شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: با هدف سرعت بخشی در ارائه خدمات به آسیب دیدگان ناشی از سیل قرارگاه مردمی بحران با حضور بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، سپاه و بسج در استان تشکیل شده‌است.

وی با تاکید بر ضرورت اعمال مدیریت پیشگیرانه و علمی بیان کرد: استحکام بخشی سازه‌های شهری و روستایی بنیاد مسکن قابل تقدیر است. 

 بارندگی‌های شدید همراه با توفان تندری روز یکشنبه ۱۶ آذرماه جاری در استان بوشهر باعث طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی، کشته شدن ۲ نفر و خسارت به مردم، تاسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر