سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۱۴۳
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: با وجود اینکه دستگاه‌های اجرایی این استان با مسائل مختلفی روبرو هستند که نیازمند بررسی علمی است اما درخواست اجرای پروژه‌های پژوهشی در این استان پایین است.

به گزارش فکرشهر، عبدالمجید مصلح روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال ۹۷ از مجموع ۱۴۰ سازمان و دستگاه اجرایی فعال در این استان ۲۴ قرارداد و در سال ۹۸ نیز تنها ۹ قرارداد پژوهشی توسط این دستگاه‌ها با دانشگاه خلیج فارس منعقد شد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم مسائل و مشکلات استان و کشور بدرستی حل شود باید راجع به مسائل مختلف، پژوهش و تحقیق انجام شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: وقتی تعداد مسائل و مشکلات زیاد اما طرح‌های پژوهشی کم باشند بیانگر این است که با روش‌های علمی با مسائل و مشکلات برخورد نمی‌شود و بدون مطالعه و با روش‌های شخصی در مورد مسائل پیچیده استان در زمینه‌های مختلف تصمیم گرفته می‌شود.

مصلح اظهار کرد: همه مدیران دولتی با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از سهم اقتصاد دولت را دارند باید به امر پژوهش توجه داشته باشند و هر دستگاهی سالانه چند طرح پژوهشی در ماموریت‌های خود انجام دهد.

وی با اشاره به اقدام‌های شاخص دولت در دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: فضای پژوهشی و فناوری این دانشگاه از ۲هزار و ۵۹۹ متر با ۲.۵ برابر افزایش به ۶هزار و ۶۶۶ متر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر یادآور شد: تا سال ۹۲ هیچ شرکت فناوری در دانشگاه خلیج فارس وجود نداشت اما در هفت سال گذشته ۳۵ شرکت فناور در این دانشگاه تشکیل شده و دراین مدت شمار محصولات شرکت‌های فناور از صفر در سال ۹۲ امروز به ۱۲۲ مورد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: شمار دانشجویان شاغل به تحصیل خارجی در دانشگاه خلیج فارس از سال ۹۲ تاکنون با افزایش چهار برابری از ۲۰ به ۸۶ نفر افزایش یافته و شمار مقاله‌های منتشر شده در پایگاه استنادی آی اس آی با افزایش ۲ برابری از ۱۲۴ به ۲۵۱ مورد رسیده‌است.

مصلح گفت: در این مدت فضای آموزش و کمک آموزشی دانشگاه خلیج فارس از ۴۸هزار و ۳۲۸ مترمربع با ۵۱ درصد افزایش به ۷۳ هزار و ۱۱۱ متر مربع و فضای خوابگاهی نیز از ۱۷هزار و ۵۵۸ متربا ۸۴ درصد رشد به ۳۲هزار و ۳۹۳ متر افزایش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر