چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در جلسه کمیته مدیریت بحران بهزیستی استان بوشهر بررسی شد؛
فکرشهر: جلسه کمیته مدیریت بحران بهزیستی استان بوشهر در دشتستان به ریاست معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان، با حضور کاظم زاده مدیرکل بحران سازمان زیستی کشور، حاجیانی مدیر کل بهزیستی استان و معاونین وی، انصاری مدیر بهزیستی شهرستان و کارشناسان اداره بهزیستی دشتستان به منظور...
کد خبر: ۸۰۱۵۵
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶

فکرشهر: جلسه کمیته مدیریت بحران بهزیستی استان بوشهر در دشتستان به ریاست معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان، با حضور کاظم زاده مدیرکل بحران سازمان زیستی کشور، حاجیانی مدیر کل بهزیستی استان و معاونین وی، انصاری مدیر بهزیستی شهرستان و کارشناسان اداره بهزیستی دشتستان به منظور کمک به مددجویان سیل زده شهر وحدتیه و روستاهای بخش سعدآباد، در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری، مدیر پدافند غیر عامل و مدیر کمیته بحران سازمان بهزیستی ضمن تشکر از عملکرد بهزیستی استان و شهرستان در راستای وقوع بارندگی اخیر و ارسال قدردانی دکتر قبادی دانا مدیر کل سازمان بهزیستی به کلیه همکاران گفت: در مدیریت بحران باید وضعیت جوی هوا را در نظر داشته باشیم.

برطرف شدن مشکل مسکن مددجویان بهزیستی

محمدرضا کاظم زاده اظهار کرد: ما دو هفته قبل از وقوع بارندگی با کسب اطلاع از وقوع سیل و بارندگی شدید در کشور، به همه استان ها مکاتبه کرده و جلسه مدیریت بحران را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: در بارندگی اخیر در استان بوشهر که ۲۳۰ میلیمتر باران به اندازه یک سال بارش این استان را داشتیم. 

وی افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده در ۲ هفته قبل، ۶ استان که دارای بارندگی خیلی شدید بودند، وضعیت جوی هوا را اعلام و مکاتبه کردیم  و ۳۱ استان ها را در حالت آماده باش قرار دادیم.

کاظم زاده بیان کرد: ما اعلام کردیم چنانچه استانی در اثر بارندگی دچار خسارت شد جلسه مدیریت بحران را برگزار کنند و اورژانس و تیم توانبخشی مبتنی بر جامعه همگی آماده بودند و چه در بخش مراکز چه بعد از آن نظارت خوبی را داشتند و این گویای این بود که آنها آمادگی کامل را در مقابل با این حادثه دارند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در ۳۱ استان کشور پست سازمانی به نام پدافند غیرعامل و مدیریت بحران داریم گفت: در بحث ساختار و آموزش، کارشناسان با اعضای کمیته مدیریت، در موقع حادثه جلسات را جهت مقابله با اینگونه حوادث و ارائه خدمات به موقع به گروه هدف را داشته باشند. 

مدیریت کمیته بحران سازمان بهزیستی کشور از همکاران و مسؤولین در فرمانداری دشتستان خواست جهت برطرف شدن مشکل مسکن مددجویان همکاری های لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی و امور اجتماعی فرمانداری دشتستان ضمن تشکر از حضور مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشو ، مدیر کل و همراهان گفت: در مصوبه روز گذشته مدیریت بحران استان به ریاست استاندار و با حضور مدیران استانی در فرمانداری دشتستان برگزار شد که در این مصوبه استاندار جهت تسریع در شناسایی افراد آسیب دیده از سیل و همچنین جبران خسارت و رفع مشکلات این افراد با توجه به اینکه جمعیت هدف سازمان بهزیستی، اقشار آسیب پذیر هستند و آسیبی که به این افراد وارد می شود جبران آن هم مشکل تر است انجام شود، تاکید کرد.

محمدجعفر زراعتگر افزود: با توجه به ظرفیت استان و شهرستان از مسوولین و مدیران در سازمان بهزیستی کشور درخواست می کنیم در شناسایی و رسیدگی به این افراد بکوشند.

بسته های معیشتی طی روزهای آینده تحویل خانواده های آسیب دیده خواهد شد

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر ضمن تشکر از مهندس کاظم زاده مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور، زراعتگر معاون سیاسی فرمانداری، رئیس و کارشناسان بهزیستی در استان، گفت: میزان بارندگی  که توسط اداره هواشناسی اعلام شده بود در سال گذشته ۱۵۰ میلیمتر بود درحالیکه امسال در طی دو ساعت، ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلی متر بارندگی بوده است.

علیرضا حاجیونی بیان کرد: با آمادگی و مداخله فوری که قبلا بکار رفت و همچنین به مدیران اعلام شده بود که چنانچه نیاز به حمایت باشد می توانیم نیروها را مستقر کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی در شهر وحدتیه و سعداباد بود افزود: در برنامه کاری خود دو مسئله را مد نظر قرار دادیم، نخست چنانچه اتفاقی بیفتد و برای استقرار چه مداخلاتی انجام شود.

وی ادامه داد: در این راستا دویست خانوار جامعه هدف بهزیستی به صورت کلی و جزئی که آسیب دیده بودند توسط همکاران در شهرستان دشتستان بررسی و شناسایی شد و بسته های معیشتی طی روزهای آینده تحویل خانواده‌ها خواهد شد. 

حاجیانی افزود: از روز شنبه تیم‌های محب، اورژانس اجتماعی و مشاوره مستقرخواهد شد و با توجه به اینکه مسکن مددجویان دچار خسارت شده، همکاران ما در بنیاد مسکن مشغول حساب خسارت با اولویت مسکن به مددجویان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهرتصریح کرد: کمک ها بصورت کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد و دو تا پنج میلیون تومان برای تعمیرات و تکمیل لوازم منزل و جهت وام قرض الحسنه هم رایزنی هایی صورت گرفته و دستگاه‌های اجرایی درکنار بهزیستی خواهند بود. 

حاجیانی افزود: به دستور مستقیم استاندار، اقلام ضروری به مردم به خصوص مددجویان داده خواهد شد و سازمان برنامه و بودجه، برای تخصیص اعتبارات با ما همکاری خواهند کرد ضمن اینکه قبلا و در شرایط خاص دیدیم که مردم چگونه بصورت مشارکت های مردمی ما را در مشکلات همراهی کردند.

برخی مسکن، زمین کشاورزی و دام خود را به صورت صدردصد از دست داده اند

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان ضمن تشکر از معاون سیاسی فرمانداری، مدیریت بحران کشور، مدیرکل و کلیه همکاران حاضر در جلسه، گزارشی از عملکرد بهزیستی دشتستان در راستای وقوع سیل ارائه داد و گفت: شهرستان دشتستان با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر و جامعه هدف، دارای هفت هزار معلول و ۲ هزار خانوار در حوزه اجتماعی و پیشگیری خدمات دریافت می کنند. 

حمید انصاری بیان کرد: با توجه به بارندگی و بازدید روزهای اخیر از وضعیت جامعه هدف بهزیستی، دویست خانوار مورد بازدید قرار گرفت که برخی مسکن خود را بطور صددرصد، برخی مزارع کشاورزی، دام ، وسایل منزل و.... را از دست داده بودند.

وی افزود: همانطور که مشاهده شد شهر وحدتیه کانون سیلاب بود و با توجه به اینکه خانه ها از گل و خشت ساخته شده بود، خسارات زیادی را متحمل شدند.

 رییس بهزیستی دشتستان در ادامه افزود:  دوسال قبل، دویست و پنجاه میلیون تومان جهت بهزیستی دشتستان تخصیص اعتبار شد اما تحقق پیدا نکرد. لذا با توجه به بارندگی  اخیر و اینکه ساخت ساختمان های ادارات ما به قبل از انقلاب برمی گردد و خسارت دیده اند  تقاضای رسیدگی به آن ها و همچنین ساختمان سایت اداری بهزیستی برازجان و ساختمان نیمه کاره آبپخش را داریم.

به گزارش فکرشهر، کاظم زاده مدیر کل بحران سازمان بهزیستی کشور به دستور دکتر قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور جهت بازدید و سرکشی از شرایط زندگی مددجویان تحت پوشش بهزیستی که در حادثه سیل اخیر دشتستان آسیب دیده بودند به منطقه دشتستان سفر و ضمن بازدید میدانی از کانون سیل یعنی شهر وحدتیه از نزدیک با چند خانواده تحت حمایت بازدید و ضمن ابلاغ سلام رئیس سازمان، گزارشی از وضعیت موجود تهیه کرد که قرار شد این گزارشات به مسوولین کشوری ابلاغ شود. وی همچنین قول جبران بخشی از خسارات وارد شده به مددجویان را دادند.

 در ادامه جلسه ایی در همین راستا در فرمانداری دشتستان به ریاست زراعتگر معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جلسه مدیریت بحران بهزیستی استان بوشهر برگزار شد که طی این بازدید دکتر حاجیونی و معاونین وی و نیز انصاری رئیس بهزیستی شهرستان او را همراهی کردند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر