جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۱۹۱
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۹

فکرشهر: رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی در کانال دسترسی بندر بوشهربرگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، حجت خسروی  در تشریح اهداف مانور افزود: به منظور ارتقای سطح توان نیروهای عملیاتی و باتوجه به میزان شیوع بالا ایجاد آلودگی در بنادر و همچنین  بر اساس توصیه‌های کنوانسیون‌ها سالانه ۲ الی سه مرحله مانورهای مقابله با آلودگی در بنادر این استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا مانور مقابله با آلودگی نفتی با حضور تیم‌های مختلف در کانال دسترسی بندر بوشهر برگزار شد که براساس سناریو تعیین شده تمامی تیم‌های حاضر با انجام دقیق وظایف خود مراحل مانور را با موفقیت به پایان رساندند.

خسروی ادامه داد: بر اساس سناریو، طی پایش هوایی کانال دسترسی بندر بوشهر توسط جایروپلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر لکه‌های آلودگی نفتی مشاهده شد و طی اطلاع رسانی به مرکز، قایق مقابله با آلودگی جهت ارزیابی میدانی به موقعیت اعزام شد.

وی عنوان کرد: با انجام پایش میدانی تیم مقابله با آلودگی به همراه تجهیزات لازم توسط یدکش یادگار به موقعیت اعزام و همچنین شناور جاشویی بعنوان شناور طناب گیر نیز به موقعیت جهت انجام عملیات اعزام شد

 خسروی اظهار داشت: باتوجه به جریان آب و به منظور محصور کردن آلودگی و جلوگیری از گسترش آن عملیات بوم اندازی به طور دقیق انجام گرفت و بلافاصله با دستور فرمانده میدان عملیات جمع آوری لکه‌های نفتی و پاک‌سازی انجام شد.

خسروی بیان کرد: کلیه تیم های شرکت کننده، مانور را طبق سناریو و با رعایت پروتکل‌ها و استاندارهای لازم با موفقیت به پایان رساندند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر