پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۲۳۴
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهرگفت: بنادر بوشهر و دیر از ظرفیت بالایی برای صادرات کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند اما فعالان عرصه صادرات  با کمبود امکانات  و زیر ساخت‌‎های لازم  مواجه هستند که در صورت تجهیز بنادر و تسهیل امور شاهد رونق خوبی در این زمینه خواهیم بود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، خورشید گزدرازی  روز شنبه در نشست بررسی مسایل اقتصادی استان بوشهر افزود: باتوجه به نیاز بنادر نسل سوم و چهارم به خط ریلی این مهم همچنان از آرزوهای دیرینه‏ بوشهری‎ها به شمار می‌‏رود که انتظار است بیش از پیش از سوی مسئولان استانی و کشوری پیگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: در حال حاضر کمبود امکانات کافی باعث هزینه گزاف به صاحبان کالا در حوزه صادرات و واردات، از دست دادن بازار هدف و حتی باعث کوچ صاحبان کالا و عزیمت به گمرکات دیگر استان‌ها شده است.

وی گفت: با وجود صنایع پتروشیمی در جنوب استان انتظار می‌رود  صنایع پائین دستی در مرکز و شمال استان ‌ایجاد شود چرا که نقش مهمی در اشتغال و رونق استان دارد. 

گزدرازی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت صنایع استان به ویژه صنایع کوچک باید در دستور کار قرار گیرد و تخصیص اعتبار سرمایه در گردش جهت رونق این صنایع ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر تصریح کرد: در حالی که استان قطب میگوی پرورشی کشور است اما امسال به دلیل کرونا وکاهش تقاضا در بازار کشورهای هدف، تحریم های ظالمانه و کمبود کانتینرهای یخچال دار و کشتی‌های کانتینربر جهت صادرات میگو پرورشی استان این میگوها در سردخانه‌ها دپو شده و این زنگ خطری برای حوزه آبزیان است که باید به آن توجه جدی شود.

وی گفت:در شرح وظایف اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه به  ویژه قوه مقننه معرفی شده است که در این زمینه انتظار است مجمع نمایندگان استان از مشاوره‌‏های اتاق در بهبود فضای کسب و کار در حوزه صنعت، معدن ،تجارت و کشاورزی استفاده کنند.

گزدرازی یادآورشد: در استان بوشهر صنعت پتروشیمی از لحاظ شمار ایجاد شغل نسبت به میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته آمار قابل توجهی ندارد و بیشترین اشتغال استان در حوزه خدمات و بازرگانی است برهمین اساس دولت و نمایندگان باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر