جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۲۷۶
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: اگر رسانه‌ها در میدان باشند و با نگاه اندیشه ورز قوت‌ها و ضعف‌ها را شناسایی کنند به طور حتم در استان شاهد شرایط جدیدی خواهیم بود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، عبدالکریم جمیری در نشست هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان بوشهر که در تالار صداوسیمای مرکز بوشهر برگزار شد، با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در توسعه استان بیان کرد: آنچه که برای توسعه ضرورت دارد آشنایی با داشته‌ها، ضعف‌ها و قوت‌ها و پاسخگو کردن مدیرانی است که در عرصه‌های مختلف حضور دارند.
 
وی افزود: چه مرجعی بهتر از رسانه می‌تواند قوت‌ها و ضعف‌ها را شناسایی کند و مردم و مسئولان را از آن‌ها آگاه کند، در همین حال بتواند مسئولان را در همه سطوح به پاسخگویی وادار سازد.
 
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر مسائل را بدانیم داشته‌ها را بشناسیم و مدیران خود را در برابر مردم پاسخگو بدانند که با این داشته‌ها چه کرده‌اند، توسعه رونق می‌یابد.
 
وی گفت: برای بهره‌مندی از نظر دیگران، کارگروه‌هایی تخصصی با حضور کارشناسان تشکیل داده‌ایم تا برنامه‌ها و قدم‌هایمان تخصصی باشد و خوب است که رسانه‌ها با این مجموعه‌ها تعامل داشته باشند و نظر خود را ابراز کنند.
 
راه‌آهن بوشهر - شیراز اولویت ملی 
 
جمیری، راه آهن بوشهر-شیراز را از اولویت‌های ملی خواند که توجیه اقتصادی دارد و سال‌هاست عقب نگه داشته شده است.
 
وی، درمان و تامین آب را اولویت‌های دیگر استان بوشهر عنوان کرد و گفت: استانی با این همه نعمت نباید از لحاظ امکانات درمانی در آخرین رده‌ها باشد. در حوزه آب هم تابستان را با کمبود و جیره‌بندی پشت سر گذاشتیم افزون بر این، آب در برخی نقاط قابل آشامیدن نیست.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر به طرح جمع آوری فاضلاب بوشهر هم اشاره کرد و افزود: این طرح بیش از ۲۰ سال است که در حال اجرا است اما هنوز به پایان نرسیده است.
 
مشکلات اشتغال در استان بوشهر
 
وی، اشتغال را همچنان یکی از معضلات استان برشمرد و گفت: با این همه نعمت و ظرفیت، هنوز اشتغال به عنوان یکی از معضلات مطرح است و هیچ‌کس پاسخگو نیست.
 
جمیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: می‌گویند قرار است بخش عملیات عمومی منطقه نفتی خارگ که وظیفه ارائه خدمات به مردم را در این جزیره دارد حذف شود، پس از این کار کی خدمات به مردم ارائه دهد؟ این تفکر که مسئولان نفتی بدون توجه به خواسته‌های مردم، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان هر چه بخواهند انجام دهند دیگر گذشته است، آن‌ها باید پاسخگویی را بپذیرند.
 
وی، بنای فعلی مجلس را توجه به اولویت‌های هر استان عنوان کرد و افزود: بنا بر این است که این اولویت‌ها در مجلس مطرح و به معاونت نظارت مجلس  اعلام  شود. همچنین دستگاه‌ها وادار به تحقق آن اولویت‌ها شوند و نمایندگان هم از آن‌ها حمایت کنند.
 
سید حسین ناظر مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر هم در این نشست تولید فکر و مشارکت در سیاستگذاری را از اهم وظایف هیات اندیشه ورز بسیج رسانه دانست.
 
عبدالله نجفی رئیس سازمان بسیج رسانه استان بوشهر هم با اشاره به فعالیت‌های هیات اندیشه ورز بسیج رسانه ابراز امیدواری کرد با استمرار چنین جلساتی با حضور مسئولان مختلف هم به بهبود فعالیت رسانه‌ها کمک شود و هم مردم استان از نتیجه آن بهره‌مند شوند.
 
فعالان رسانه‌ای حاضر در نشست نیز در مورد مسائل موجود استان و مشکلات صنفی صحبت کردند و از نماینده مجلس خواستند آن‌ها را پیگیری کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر