پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۰۲۹۳
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظلمی که در این سال‌ها به واسطه انواع تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر ملت ایران رفته پس از واقعه کربلا بی‌نظیر است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از انتخاب، «سعید نمکی» روز یکشنبه در آیین افتتاح ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان خراسان جنوبی که در قالب یازدهمین پویش ملی "ره سلامت" در بیرجند برگزار شد، افزود: در این ایام که کرونا مدیریت می‌شود چه بر ما گذشت و گاهی می‌گویم مقایسه ما با ابا عبدالله الحسین (ع) مقایسه بسیار ناشیانه و کم‌خردانه‌ای است، اما باور کنید بعد از آنچه بر ابا عبدالله الحسین و یاران او در حصر تنگ کربلا و عاشورا گذشت بر ملتی جز ایران در این سال‌ها نرفته است.

به نوشته ایرنا، وی گفت: در سال‌هایی که همه راه‌ها را بر ما بستند از جابه جایی ارز، ورود و خروج دارو و روزهای سختی که گذشت و اگر عمری بود در مکتوبی به اطلاع مردم ایران خواهم رساند اما اینکه در اوج تحریم و تنگنای خزانه کشور که سالی به یاد ندارد به تنگنای امسال در استان محرومی مانند خراسان جنوبی ۶۴ پروژه افتتاح می‌شود و چندین پروژه در انتظار افتتاح است این هم از برکات الهی است.

وزیر بهداشت بیان کرد: من با تمام سلول‌هایم اعتقاد دارم چه در روزهای سختی که در جاهای مختلف بودم باور و یقین دارم تا زمانی که دعای نیمه شب یک مادر شهید است و تا زمانی که نفس‌های عارفانه یک مجروح قطع نخاع که برای پایداری مقدس هست؛ ما روی پای خود می‌ایستیم و روز به روز مقتدرتر می‌شویم.

وی افزود: به دلیل محدودیت‌ها نمی‌توانم بیش از این بین مردم حضور داشته باشم اما علیرغم تمام مشکلات دلم تاب نیاورد و اشتیاق دیدار زحمتکشان خط مقدم کرونا مرا به این خطه کشاند تا تشکر کنم از استاندار و همه دست اندرکارانی که برای مهار کرونا تلاش کردند.

نمکی از همه رسانه‌هایی که از ابتدا تاکنون در کنار وزارت بهداشت بوده‌اند و از سازمان‌های هلال احمر، فرمانداران، سازمان‌های مردم نهاد، نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی در راستای مهار بیماری کرونا قدردانی و تصریح کرد: شهدای سلامت مرا به شدت متاثر می‌کند اما وقتی می‌بینیم در اوج تحریم و در ظالمانه‌ترین حالت ممکن گزارشی را دریافتم که بیماران خاص آمده‌اند درب وزارتخانه و دارویی را می‌خواهند که سه ماه پیش ما پولش را فرستاده‌ایم ولی ناجوانمردترین سیستم‌های جهان به نام آمریکا، آنها را بلوکه و به دروغ شعار می‌دهند که ما برای داروهای پزشکی منعی قائل نیستیم، متاسفم.

وی گفت: برای ضعیف‌ترین بندگان خدا و بیماران صعب العلاج هم مضیقه ایجاد می‌کنند و این کذب محض است که ما برای دارو و واکسن منعی نداریم و ناگفته‌هایی که نمی‌توان گفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با این وجود امسال اولین سالی است که در اوج تحریم و بلای کرونا، بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را افتتاح می‌کنیم که در هیچ سالی چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: در سالی که خیلی خوب تخت افتتاح کرده‌ایم، ۴ هزار و ۵۰۰ تخت بوده اما امسال بیش از ۱۰ هزار تخت و صدها خانه بهداشت و مرکز درمانی شامل مراکز آموزشی و رفاهی را افتتاح می‌کنیم که به عنوان سند افتخار در جمهوری اسلامی ثبت خواهد شد که مدیران این مملکت با لطف خدا و کمک مردم و با دعای خیرشان با دست‌های بسته در اقیانوس بلا شنا کردند و سرانجام به ساحل مراد هم رسیدند.

نمکی افزود: اینکه حاج قاسم سلیمانی فرمود ما ملت امام حسینیم یعنی همین، هم می‌جنگیم و هم می‌سازیم و هم تاریخ می‌سازیم، این افتخار بی‌بدیلی برای کشوری است که همه از بیرون فکر می‌کردند به زمین خواهد خورد.

وی اظهار داشت: آنجا که می‌گوییم مرگ و میر کشور در حال افزایش است می‌گویند درست است اما وقتی روند نزولی دارد می‌گویند ساختگی است و تحلیل‌های بی بی سی و برخی شبکه‌ها دوباره تشریح آمارهای کرونا را در دست دارد اما ما برای مرگ هر شهروند در هر کجای دنیا غصه می‌خوریم حتی برای کشورهایی که به بودن ما یک لحظه هم راضی نیستند ما برای مرگ یک شهروند در هیچ کجای دنیا راضی نیستیم.

وزیر بهداشت گفت: وقتی دیدند که آمار فوتی کرونا در ایران به ۲۰۰ نزدیک و کم شده دوباره شروع کردند که آمارهای ایران دو یا سه برابر آن چیزی است که می‌گویند.

نمکی گفت: ما جنگ اقتصادی و تحریم اقتصادی داریم اما یک جنگ سازمان یافته رسانه‌ای هم داریم و از همه بدتر افرادی در درون مرزها آتش بیار معرکه می‌شوند.

وی افزود: آتش تهیه بعضی اباطیل از درون که باوری بر مملکت ندارند می‌شویم و این نوعی از زشت ترین شیوه‌های وطن فروشی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خیلی خوشحالیم که در فضای یکی از اصیل‌ترین استان‌های کشور تنفس می‌کنیم و در کنار یکی از نجیب‌ترین قوم ایرانی یعنی خراسان جنوبی هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امسال سه دستگاه سی تی اسکن را در اوج تنگنا به سه شهرستان استان خراسان جنوبی فرستادیم و برای بشرویه هم برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی گفت: دانشکده داروسازی استان راه‌اندازی شد که چراغ روشن دیگری برای آینده و رشد استان است و خراسان جنوبی استعداد رشد را دارد.

نمکی اظهار داشت: اکسیژن و اکسیژن ساز مشکل ملی ما بود ولی چند دستگاه را برای استان فرستادیم.

وی افزود: یکی از مواردی که خواب را از من و همکارانم گرفت تامین دستگاه اکسیژن بود که ۲۰۰ اکسیژن ساز تامین شد و به استان‌ها فرستادیم و چند دستگاه دیگر هم قرارداد داریم و که ارسال خواهد شد

وی تصریح کرد: تا یک ماه آینده چیزی به نام کمبود اکسیژن و اکسیژن ساز نخواهیم داشت و اگر پیک زمستانه ما را گرفتار کرد هراس کمبود اکسیژن نخواهیم داشت.

۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی روز یکشنبه در قالب یازدهمین آیین پویش ملی «ره سلامت» به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های مختلف این استان به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر