سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرماندار دشتستان در جلسه ستاد کرونای شهرستان مطرح کرد: 
فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: با ورود شهرستان از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی، محدودیت های خاص این وضعیت طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان اجرا و نظارت های کرونایی تشدید خواهد شد...
کد خبر: ۸۰۳۷۳
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: با ورود شهرستان از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی، محدودیت های خاص این وضعیت طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان اجرا و نظارت های کرونایی تشدید خواهد شد. 

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان، فتح الله نوروزی در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان دشتستان اظهار داشت: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم به وضعیت زرد کرونایی رسیدیم ولی با کمتر شدن اهتمام به پروتکل های کرونایی در روزهای گذشته، به وضعیت نارنجی بازگشتیم. 

 نوروزی افزود: افزایش دورهمی ها و برگزاری مراسمات شادی و تشییع جنازه با نفرات زیاد و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زمینه ساز بازگشت شهرستان به وضعیت نارنجی کرونایی شد. 

وی تصریح کرد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و بررسی های انجام شده، دورهمی ها و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی نقش پررنگی در ابتلای افراد به کرونا دارند و مردم باید این موارد را به حداقل ممکن برسانند. 

فرماندار دشتستان با اشاره به در پیش بودن شب یلدا و برنامه های این شب ابراز داشت: برنامه شب یلدا از سنت های دیرین مردم ایران است و هر ساله برنامه هایی بدین مناسبت برگزار می شد ولی در سال جاری به دلیل شیوع کرونا و خطرات ناشی از آن، شایسته و لازم است مردم، برنامه های این شب را به صورت مجازی برگزار و از دورهمی ها پرهیز کنند.

وی بیان کرد: همانطور که مردم در 13 فروردین سال جاری در خانه ماندند و کمک فراوانی به کاهش شیوع کرونا کردند.

نوروزی از تشدید نظارت های کرونایی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: از امروز ایست های بازرسی در ورودی شهر برقرار و خودروهای با پلاک غیر بومی با محدودیت ورود مواجه خواهند شد و همچنین منع تردد خودروها از ساعت21 تا 4 صبح نیز از امروز اجرایی و جریمه 200 هزار تومانی در انتظار متخلفان خواهد بود. 

نماینده عالی دولت در شهرستان دشتستان ابراز داشت: ادارات، دفاتر پیشخوان، بانک ها، ترمینال ها و غیره مانند گذشته، دستورات بهداشتی را با جدیت بیشتر دنبال کنند و همچنین اصناف و بازاریان عزیز علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی، مشتریان و مراجعین خود را نیز به رعایت مسائل بهداشتی ترغیب کنند.

 نوروزی از فعالیت تالار های پذیرایی شهرستان از هفته آینده با شرایط خاص خبر داد و گفت: تالارهای پذیرایی شهرستان به شرط رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و با یک سوم ظرفیت خود می توانند فعالیت خود را از هفته آینده آغاز کنند. 

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان از استمرار تعطیلی مدارس خبر داد و افزود: طبق شرایط وضعیت نارنجی کرونایی، مدارس همچنان تعطیل اند ولی فعالیت مدارس در روستاهای کم جمعیت و با شرط رعایت دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

نوروزی با تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار ابراز داشت: در آستانه میلاد باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار هستیم و جا دارد از زحمات قشر زحمتکش و مخلص پرستار بویژه در ایام کرونایی قدردانی کنم.

فرماندار دشتستان تاکید کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای طرح شفا یعنی شستشوی مداوم دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان باید سرلوحه کارهای مردم برای برخورداری از نعمت سلامتی و عدم ابتلا به کرونا باشد.

نوروزی با گلایه از انجام مراسماتی نظیر تشییع جنازه با جمعیت زیاد ابراز داشت: علیرغم توصیه های مکرر، متاسفانه هنوز مراسمات تشییع جنازه در شهرستان با تعداد زیاد برگزار می شود و چاپخانه ها نیز در نوشتن و چاپ آگهی دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند که در صورت تداوم و مشاهده با چاپخانه خاطی برخورد جدی خواهد شد.

فرماندار دشتستان با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان تصریح کرد: این طرح با همکاری سپاه جوادالائمه، شبکه بهداشت و جمعیت هلال احمر در حال اجراست و همگان موظفند با مجریان این طرح همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر