جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز سه‎شنبه تا روز جمعه هفته جاری با ورود سامانه جدید آسمان این استان بارانی می‎شود...
کد خبر: ۸۰۳۸۹
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز سه‎شنبه تا روز جمعه هفته جاری با ورود سامانه جدید آسمان این استان بارانی می‎شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، پیام مساعدی افزود: با ورود این سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور و آغاز موج جدیدی از ناپایداری‌های جوی و دریایی، به تناوب از عصر سه شنبه  تا پایان روز جمعه  بر روی دریا و  در سطح استان (به صورت عمده نوار ساحلی و قسمت‌های شمالی و مرکزی استان) بارش باران، گاهی رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: وقوع ناپایداری‌های جوی و دریایی در روز پنج شنبه در نیمه شمالی و سواحل شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار است و همچنین به دنبال وزش باد، افزایش ارتفاع موج دریا دور انتظار نخواهد بود.

مساعدی ادامه داد: با فعالیت سامانه در روز سه‎شنبه برای برخی نقاط روی دریا بارش خفیف باران پیش بینی و در روز چهارشنبه نیز برای بیشتر نوار ساحلی استان و برخی نقاط شمالی استان بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی وزش باد پیش بینی می‏‌شود.

وی گفت: فعالیت سامانه بارشی در روز پنج شنبه در نوار ساحلی  با شدت بیشتر در سواحل و مناطق شمالی (شهرستان‌های دیلم و گناوه و برخی نقاط مرتفع دشتستان) رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده و نسبت به این وضعیت هشدار سطح زرد (آگاهی) صادر شده است.

مساعدی یادآورشد: در روز جمعه نیز نوار ساحلی و برخی نقاط در سطح استان همراه با بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با این شرایط نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط شمالی استان (دیلم و گناوه) بویژه در روز پنج شنبه، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و جاری شدن روان آب برخی نقاط از استان‌های مجاور هم مرز با شهرستان‌های دیلم و گناوه، وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید و افزایش ارتفاع موج دریا بویژه در نیمه شمالی خلیج فارس  هشدار داده می‏‌شود.

مساعدی تاکید کرد: طی این مدت دریانوردان و کشاورزان  باید تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرهای احتمالی داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر