جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۴۱۵
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹

فکرشهر: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پرداخت خسارت به آسیب دیدگان سیل در استان بوشهر از فردا براساس مصوبه دولت آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عزیزالله مهدویان افزود: پرداخت خسارت دیدگان سیل بوشهر با استفاده از منابع حساب ۱۰۰ حضرت امام انجام می‌شود تا اعتبارات مصوب، تامین و پرداخت شود.

وی یادآورشد: پس از حادثه سیل خوزستان و بوشهر، بی وقفه کار کارشناسی واحد‌های خسارت دیده انجام شد که اکنون برآورد آن به پایان رسیده است و پرونده استان بوشهر فردا در دولت مصوب می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن بیان کرد: ساخت ۶۵۰ واحد مسکونی، تعمیر۸۵۰ واحد و پرداخت کمک هزینه تهیه لوازم خانگی، معیشتی و تجاری به هزار و ۸۰۰ واحد، در استان پیش‌بینی شده است.

مهدویان ادامه داد: تسهیلات پیش‌بینی شده برای ساخت واحد‌های مسکونی آسیب دیده شهری ۵۰ میلیون تومان بود که با مصوبه دولت این رقم به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و کارمزد آن ۵ درصد است که بانک‌ها پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: کمک برای امور معیشتی نیز، از ۵ میلیون به ۱۵ میلیون تومان و تسهیلات از ۱۵ میلیون به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است که در این شرایط امکان تعمیر خانه‌ها را برای مردم فراهم می‌کند.

مهدویان گفت: همچنین کمک بلاعوض از ۱۰ میلیون به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تسهیلات تعمیراتی به واحد‌های مسکونی ۵ میلیون و ۱۵ میلیون به صورت بلاعوض بود که به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در سیل بیشترین خسارت را بخش لوازم خانگی واحد‌های مسکونی دیده است که با تسهیلات و کمک‌های بلاعوض خوبی برای مردم تصویب شده است.

مهدویان گفت: بنیاد مستضعفان اعلام کرد به ازای هر واحد مسکونی که خسارت جدی دیده است تاسقف ۷ میلیون تومان برای خرید لوازم خانگی و ۳ میلیون تومان نیز برای واحد‌های تعمیری کمک بلاعوض پرداخت می‌کند که تکمیل کننده کمک‌های دولت است.

وی افزود: کمک‌های بلاعوض باید حداکثر تا فروردین ۱۴۰۰ جذب شود، اما تسهیلات بانکی باید تا ۶ ماهه نخست سال آینده کار بازسازی آن به اتمام برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر