چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه:
کد خبر: ۸۰۴۹۴
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳

فکرشهر: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کمک و حمایت از صید و صیادی و دریانوردی از مهمترین هدف‌های تشکیل بسیج دریایی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سردار رمضان زیرراهی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پایگاه بسیج دریایی شهدای بندر گناوه در اسکله تعاونی بندرصیادی افزود: باتوجه به اینکه امرار معاش استان‌های ساحلی بیشتر ازطریق دریا انجام می‌شود باید امنیت پایدار در دریا حاکم باشد و رسیدن به این مهم جز با کمک مردم و بسیج امکان پذیر نیست.

وی اظهارکرد: حضور صیادان در کنار نیروهای سپاه و دریابانی منجر به تامین امنیت پایدار در آبهای سرزمینی خواهد شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: تشکیل پایگاه‌های بسیج دریایی در استان بوشهر در مدت کوتاه موجب خیر و برکت بوده است و کمک صیادان به حادثه دیدگان سیل زده استان خوزستان نمونه ای از عملکرد بسیج دریایی است.

زیراهی گفت: بیشترین کسانی که می‌توانند با تخلفات دریا از جمله صید ترال بعنوان مهمترین دغدغه صیادان تا  قاچاق و موادمخدر مقابله کنند، خود صیادان هستند و ما هم وظیفه داریم پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت دریا باید به مردم واگذار شود، افزود: بسیج نماد مردم است و اگر این یادگار امام راحل فعال نگه داشته و پشتیبانی شود منجر به امنیت سواحل و جزایر در خلیج فارس می‌شود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: به برکت وجود رهبر معظم انقلاب با تشکیل بسیج، دغدغه مردم از لحاظ امنیت و مقابله با متجاوزگران برطرف شد.

وی گفت: بسیج یک نعمت گران‌بهایی است که خداوند به ملت بزرگ ایران عنایت کرده و  در هرچالشی که برای کشور در حالت طبیعی و غیرطبیعی ایجاد شده، در کوتاهترین زمان وارد میدان شده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: امروز استکبار جهانی از تفکر بسیج وحشت دارد و این فرهنگ گران‌بها، کشور را  از هجوم و تجاوز دشمن مصون نگه داشته است.

زیراهی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه، رفع دغدغه‌های صیادان از جمله در حوزه  صید وصیادی، افزایش  قدرت موتورهای قایق و میزان ساعت ماندگاری در دریا  را در دستور کار قرار دارد و بجد پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه با تشکیل بسیج دریایی امید می‌رود بتوانیم قدمی در راستای کمک به صیادان برداشته شود گفت: منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در راستای کمک به صیادان اقدام به تشکیل گروه‌های تعمیرکار و گروه‌های پزشکی  در زمان ضرورت کرده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: باتوجه به اینکه مشکل صیادان اسکه و خور است و نیاز به زیرساخت و لایروبی دارند در همین راستا یک سری کارهایی شروع شده و انتظار می‌رود در سال آینده با پیش بینی در بودجه گام‌هایی در این زمینه برداشته شود.

                                                     

مسئول پایگاه بسیج دریایی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: بسیج دریایی به تناسب نیروی دریایی همزمان با سیل خوزستان در سال ۹۸ کار خود را آغاز و اقدام به ساماندهی صیادان زحمت کش در خلیج فارس کرده است.

ناوسالارسوم پاسدار غلامرضا یاسی افزود: تامین امنیت پایدار و دفاع از حقوق حقه مردم به خصوص صیادان در نقاط ساحلی از اهداف و راهبردهای تشکیل بسیج دریایی است.

وی ادامه داد: از زمان تشکیل بسیج دریایی حرکت‌های خوبی در مناطق ساحلی استان بوشهر صورت گرفته است.

                      

در این آیین عبدالله بویراتی مدیرعامل شرکت تعاونی صیادان گناوه به عنوان فرمانده پایگاه بسیج دریایی شهدای گناوه معرفی شد.

شهرستان  گناوه بیشترین طول نوارمرزی خلیج فارس در استان بوشهر را دارا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر