جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۵۱۲
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح‎‌های ملی آزاد راه بوشهر به شیراز و فرودگاه جدید بوشهر می‌تواند فرصت‌های خوبی برای همکاری سرمایه‌گذاران ایتالیایی در بوشهر باشد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان بوشهر چهار طرح کلان استان با هدف جذب سرمایه گذار خارجی تشریح شد.
 
استاندار بوشهر در این نشست که با حضور نماینده یک شرکت سرمایه گذاری از ایتالیا برگزار شد، بیان کرد: استان بوشهر در عرصه‌های کشاورزی، نفت، گاز و گردشگری ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری دارد و با توجه به روابط حسنه میان ایران و ایتالیا، به دنبال توسعه روابط مختلف سرمایه‌گذاری با ایتالیا هستیم.
 
عبدالکریم گراوند افزود: اولویت استان بوشهر برای حضور سرمایه گذاران خارجی، عرصه‌های زیرساختی از جمله راه آهن، آزاد راه، فرودگاه جدید و سد دالکی است.
 
وی عنوان کرد: سه طرح فرودگاه، راه آهن و آزاد راه بوشهر کارکرد ملی هم دارند و علاوه بر نقش مهم در روند توسعه استان، به توسعه ملی هم کمک می‌کنند.
 
استاندار بوشهر گفت: با توجه به نقش استان بوشهر در توسعه ملی، اجرای طرح‎های آزاد راه بوشهر به شیراز، و فرودگاه جدید بوشهر در دستور کار است و می‌تواند فرصت‌های خوبی برای همکاری با شرکت ایتالیایی باشد.
 
وی همچنین با اشاره به استقبال و حمایت از هرگونه سرمایه گذاری خارجی در استان، افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان در عرصه کشاورزی به ویژه تولید محصول خارج از فصل، از سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه کشاورزی هم استقبال می‌کنیم.
 
گراوند تاکید کرد: با توجه به آمادگی دو طرف برای همکاری‌های سرمایه گذاری، تشکیل کارگروه مشترک استان بوشهر و طرف ایتالیایی می‌تواند به ادامه همکاری‌ها کمک کند.


 
سرمایه گذار ایتالیایی همچنین به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر و جمعی از فعالان حوزه اقتصادی، از ظرفیت‌های بندر بوشهر بازدید کرد.
  
سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌ها و ظرفیت‌های دریایی این استان و همچنین طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین گفت: بندر بوشهر فرصتی ویژه با توانمندی‌های بالا برای سرمایه گذاری بخش‌های مختلف داخلی و خارجی است و این اداره کل آمادگی همه جانبه خود را برای تسریع و تسهیل در روند هرگونه سرمایه‌گذاری در بنادر استان اعلام می‌دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر