پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۵۱۸
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به محوریت ائمه جمعه در تقویت جبهه انقلاب گفت: ائمه جمعه فرمانده قرارگاه‌های فرهنگی در استان و شهرستان‌ها هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری عصر چهارشنبه در دیدار با امام جمعه دیلم اظهار داشت: مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر و تشکل‌های وابسته آماده همکاری با ائمه جمعه و مشارکت در برنامه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه جنگ نابرابر در مقابل دین به بهانه کرونا در حال شکل گرفتن است تصریح کرد: از این طریق دشمن دارد نفوذ پیدا می‌کند و کار خود را با پیچیده‌ترین روش‌ها اجرایی می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: ما باید دنبال ساختارسازی علمی و فرهنگی باشیم تا بتوانیم با انسجام کامل، دیدگاه برتر دین را به همگان بقبولانیم.

وی با اشاره به محوریت ائمه جمعه در تقویت جبهه انقلاب اظهار داشت: ما معتقدیم که حسب کلام رهبر معظم انقلاب، ائمه جمعه، فرمانده قرارگاه فرهنگی در استان و شهرستان‌ها هستند و تمامی دستگاه‌های حوزه دین، باید تحت یک فرمان واحد و یک فرمانده باشند که آن فرمانده امام جمعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: ما باید برای جبران کمبودهای گذشته جهادی کار کنیم؛ چرا که ما نسبت به آرمان‌های انقلاب عقب هستیم.

وی خطاب به امام جمعه دیلم افزود: امید است در دوره جدید با همراهی حضرتعالی و سایر مجموعه‌های فرهنگی بتوانیم تحولات خوبی را در شهرستان ایجاد کنیم و به مطالبات مردم از جامعه روحانیت و حوزه دین پاسخی درخور دهیم.

حجت‌الاسلام طاهری بیان کرد: اگر مجموعه‌های متولی دین در یک فرآیند منسجم و هماهنگ حرکت کنند، تلقی مردم این است که روحانیت و حوزه دین دارند به درستی رسالت و مأموریت خود را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: الان ما با موضوعات متنوع و نوپدید مواجه هستیم و توان ما محدود و فرصت گفتگو نیز محدود است؛ بنابراین کلام و عمل ما به عنوان متولیان حوزه فرهنگ، باید حول یک محور واحد عرضه شود چون که مردم، تفاوت‌ها در نگاه و عمل را «اختلاف» برداشت می‌کنند.

تشکیل گروه‌های تبلیغی در مناطق

امام جمعه دیلم نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم و تبریک انتصاب حجت‌الاسلام طاهری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از مجموعه دستگاه‌ها و نهادهایی است که منتسب به رهبری معظم است و این مایه چشم روشنی است که این مجموعه، فعال، باشکوه و پیش رونده است و امید است با حضور شما در عرصه دین و مساجد شاهد حرکت و شکوفایی باشیم.

حجت‌الاسلام محمود اسدی ابراز داشت: توقع ما این است که کار، با نگاه مقام معظم رهبری به پیش برود و برنامه‌ریزی ما متناسب با امکانات و همچنین میزان حمله دشمن، به ویژه به افکار نوجوانان و جوانان، به عنوان سرمایه‌های این مملکت باشد.

وی خواستار استقرار روحانیون مستقر بیشتر در شهرستان دیلم و روستاهای تابعه و تشکیل گروه‌های تبلیغی در مناطقی از این شهرستان شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر