جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۶۶۳
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تصویب معکوس درآمد سرانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیشنهاد افزایش سهم ۳ درصد نفت ارائه خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی دفتر نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه به نقل از حجت الاسلام موسی احمدی افزود: یکی از شاخص‌هایی که در بند ۷ ماده واحده احکام اصلاحی ساختار بودجه ۱۴۰۰ آمده‌است معکوس درآمد سرانه است که به منظور توزیع عادلانه بودجه استان‌ها در مجلس تصویب شده‌است.

وی ادامه داد: برخی به اشتباه فکر می‌کنند در لایحه بودجه سال آینده اتفاقی رخ داده‌است اما هنوز در این ارتباط تصمیمی گرفته نشده و رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهوری پیشنهاد اصلاح لایحه بودجه را رائه کرده‌است.

وی اظهار کرد: طرحی در مجلس با عنوان طرح کلی بودجه ۱۴۰۰ وجود دارد که در آن برخی احکام اصلاح ساختار بودجه کل کشور مطرح شده است؛ در این طرح لوایح بودجه سنواتی براساس احکام باید تنظیم شود و طرح کلی برای بودجه سنوات آینده است.

احمدی ادامه داد: در این لایحه ۹ بند وجود دارد که در بند ۷ به توضیح عادلانه بودجه استان‌ها اشاره شده‌است که از محل بودجه عمومی عوارض، مالیات و ارزش افزوده براساس شاخص جمعیت، نرخ بیکاری و مساحت تعیین شده‌است.

وی گفت: براساس این بند استان‌های کوچک که درآمد بالایی دارند، درآمد آنها به استان‌های بزرگ که دارای جمعیت بیشتر و نرخ بیکاری بالایی هستند، سرازیر می‌شود بر این اساس بازگشت درآمدی که از استان حاصل می‌شود کمتر خواهد شد و این طرح فقط به سود استان‌های بزرگ مانند تهران است و با شاخصه‌های مطرح شده اعتبار استان‌های بوشهر و خوزستان کمتر می‌شود.

احمدی یادآور شد: به همین دلیل طرح معکوس درآمد برای نخستین بار مطرح شد و راهکارهایی وجود دارد که اگر شورای نگهبان به نتیجه نرسید، آنها در ساختار بودجه لحاظ خواهد شد که افزایش در بودجه ۳ درصد نفت از آن جمله است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر