پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۷۰۸
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۲

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: سه شکارچی غیر مجاز وحوش در شهرستان‌های جم و دشتی این استان دستگیر شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید احسان موسوی روز یکشنبه در این ارتباط افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در یک ماموریت گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی موفق به دستگیری ۲ نفر شکارچی پستانداران وحشی شدند.

وی اضافه کرد: ۲ قبضه سلاح غیر مجاز از این شکارچیان کشف شده‌است و متهمان برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: دیگر متخلف دستگیر شده، شکارچی یک رأس قوچ وحشی از جانوران حمایت شده منطقه جم است که پس از حکم ورود به منزل و دستگیری متخلف، مراحل تحقیقات و بازبینی تلفن همراه با دستور بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان با همکاری کلانتری و پلیس اطلاعات صورت گرفت.

موسوی با بیان اینکه تصاویر و فیلم شکار همراه با توضیحات وی درباره سن حیوان شکار شده در این گوشی همراه ضبط شده بود، اعلام کرد:  این شکارچی نیز برای سیر مراحل قانونی و اخذ خسارت وارده به محیط زیست به دستگاه قضایی معرفی شد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش میزان جرایم زیست محیطی، جریمه شکار هر رأس قوچ وحشی ۲۵ میلیون تومان است و این جریمه جدای از جرایم محاکم قضایی از قبیل حبس و پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر