جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۷۳۲
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: امام جمعه بوشهر از خدمات بیش از دو هزار و ۸۰۰ پرستار و کادر درمان استان بوشهر به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، با اهدای لوح سپاس و هدایای مادی و معنوی تجلیل کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) که به نام روز پرستار نامگذاری شده، پیش از ظهر امروز مراسم گرامیداشتی در تالار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر برگزار شد که در این مراسم لوح سپاس و هدایایی مادی و معنوی از طرف آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به بیش از ۲۸۰۰ پرستار و کادر بهداشت و درمان استان بوشهر اهدا شد.

آیت الله صفایی بوشهری در این مراسم در سخنانی به صورت ارتباط تصویری، با تبریک میلاد آسمانی حضرت زینب کبری (س) و همچنین روز پرستار، با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) گفت: علم پزشکی این قدر مهم است که امیر مومنان (ع) آن را در ردیف علوم الهی قرار داده است، زیرا اگر بدن انسان سلامت نباشد به طور قطع برخی از امور معنوی، هدایتی و رفتار‌های عبادی انسان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده «مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا»، بیان کرد: اگر انسانی یک فرد را از مرگ نجات دهد گویا تمام انسانیت را نجات داده است، زیرا او یک فرد نیست بلکه عضوی از جامعه بشری است و می‌تواند یک نسل را در جهان محقق کند و شاید فرزندان و نوه‌های این شخص از بزرگان نظام انسانیت شوند.

امام جمعه بوشهر، علم پزشکی را علمی مقدس عنوان کرد و پزشکان، کادر درمان و پرستاران را از جمله کسانی دانست که دارای اجری عظیم هستند.

صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه حضرت زینب (س) نماد یک انسان متعالی در تمامی فراز و نشیب‌های زندگی است، افزود: شاید همانند آن حضرت در نظام جغرافیای انسانی بشری نداشته باشیم که اصل و نسبش دارای شرافت عالیه انسانی باشند و خود ایشان نیز در اوج ایمان، تقوا، اخلاق، ولایتمداری، مجاهدت، ایثار باشد. آن حضرت در سخت‌ترین شرایط با تمام قامت ایستادند، اوضاع را مدیریت کردند، مشکلات را پشت سر گذاشتند و به اهداف خود دست پیدا کردند.

او، حضرت زینب (س) را الگوی تمام‌نمای انسان تراز انسانیت و اسلام عنوان کرد و حضرت زینب را الگوی پرستاران برشمرد.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به شرایط سخت پرستاران در ایام بیماری کرونا، افزود: اکنون در شرایط سخت بیماری ویروس کرونا، پرستاران از خودشان یک کارنامه‌ای به جا گذاشته‌اند که تاریخ اسلام و ایران هرگز فراموش نخواهد کرد.

در این مراسم از طرف آیت الله صفایی بوشهری از همه پرستاران استان بوشهر با اهدا لوح سپاس، تجلیل شد. همچنین به پرستاران برگزیده کارت هدیه ویژه و برای یک پرستار از هر بیمارستان نیز کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر