پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۰۷۹۴
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

فکرشهر: سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد گونه جدید ویروس کرونا که در بریتانیا کشف شده است با وجود داشتن سرعت بیشتر شیوع، خارج از کنترل نیست.

به گزارش فکرشهر از یورونیوز، ماریا ون کرخوف، مدیر بخش همه گیری سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری گفت بر اساس آنچه که به این نهاد بین‌المللی اعلام شده است آنها در حال بررسی افزایش نرخ تکثیر ویروس از ۱.۱ به ۱.۵ هستند.

مت هانکوک، وزیر بهداشت بریتانیا روز یک‌شنبه اعلام کرد که گونه جدید ویروس کرونا از کنترل خارج و باعث نگرانی میان اروپائیان شده است.

با این حال تاکنون هیچ مدرکی ارائه نشده است که نشانگر حاد بودن گونه جدید ویروس کرونا و مقاوم بودن آن در برابر واکسن باشد.

مایکل رایان، مدیر برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه میزان تکثیر در مراحل مختلف این همه گیری گاهی بالاتر از ۱.۵ بوده و کنترل شده است گفت وضعیت فعلی نیز خارج از کنترل نخواهد بود.

او در ادامه تأکید کرد حتی اگر روند همه گیری این ویروس تشدید شده باشد نیز می توان جلوی آن را گرفت. این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در ادامه با بیان اینکه اقدامات فعلی، اقدامات مناسبی هستند، گفت: «ما باید آنچه را كه تا به حال انجام داده‌ایم شدیدتر کنیم و در زمان بیشتری ادامه دهیم تا مطمئن شویم می‌توانیم این ویروس را تحت کنترل درآوریم.»

بسیاری از کشورهای جهان از روز یکشنبه مرزهای خود را به روی مردم بریتانیا و آفریقای جنوبی برای جلوگیری از گسترش بیشتر گونه جدید ویروس کرونا بسته اند. آفریقای جنوبی نیز با گونه دیگری از ویروس کرونا مواجه بوده است.

سوئیس که دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در این کشور قرار دارد از روز دوشنبه برای افرادی که از ۱۴ دسامبر از بریتانیا یا آفریقای جنوبی به این کشور سفر کرده اند، قرنطینه ۱۰ روزه وضع کرده است.

پاتریک ماتیس، رئیس مدیریت بحران در وزارت بهداشت سوئیس در خصوص اتخاذ این تصمیم سختگیرانه گفت که کشورش توانایی بیشتری برای مقابله با این بیماری عفونی را ندارد چرا که ظرفیت بیمارستان‌ها در سوئیس به مرز اشباع رسیده است.

تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز با بیان اینکه هرچه بیشتر به ویروس اجازه گسترش دهیم توانایی تغییر آن بیشتر می‌شود، گفت که باید در سریع‌ترین زمان از شیوع ویروس‌ جلوگیری شود.

او در ادامه تأکید کرد ویروس‌ها با گذشت زمان جهش می یابند اما تاکنون هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد گونه جدید شناسایی شده در خاک بریتانیا به بیماری حاد و کشته‌های بیشتر منجر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر