جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۸۰۰
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در نتیجه اعمال محدودیت‌های کرونایی ۲ هفته اول آذرماه در زمان حاضر شمار فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ در این استان کاهش چشمگیری داشته، طوریکه در سه روز اخیر هیچ مرگ ناشی از کرونا گزارش نشده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز سه شنبه در نشست ستاد استانی کرونا در استان بوشهر افزود: همچنین این روند کاهشی در ورودی‌ها و بستری‌های مبتلایان کرونا در بیمارستان‌های این استان نیز قابل مشاهده‌است، طوریکه شمار روزانه بیماران ورودی به بیمارستان‌های استان بوشهر به ۲۰ نفر رسیده‌است، این درحالی است که این آمار در آبان ماه به بیش از ۷۰ نفر نیز رسیده بود.

وی اضافه کرد: میزان مرگ و میر نیز در یک ماه گذشته به صورت میانگین روزانه به ۱.۵ نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، این استان در زمان حاضر در پائین ترین رده جدول در زمینه میزان بستری و مرگ و میر است.

کشمیری ادامه داد: با وجودی که آمارهای ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر کاهش یافته است اما هنوز به میزان اردیبهشت ماه سال جاری که وضعیت این استان در حد سفید بود، نرسیده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهارداشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد روند بستری افراد مشکوک به کرونا نیز در این استان کاهشی است و در زمان حاضر میزان بستری در بیمارستان‌ها از هر ۱۰۰ هزار نفر به کمتر از ۲ نفر رسیده و انتظار می‌رود هفته آینده این میزان کاهش یابد.

وی بیان کرد: همچنین روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر تست می‌شوند و کمتر از ۱۰ درصد تست آنها مثبت می‌شود.

کشمیری گفت: کنگان و عسلویه با وجود جمعیت کارگری بجز پیک تابستانه به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی کارگران و شرکت‌های مستقر در منطقه، موج جدیدی نداشته است.

وی در باره جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس که موجب نگرانی هایی شده‌است گفت: این جهش زنگ خطر است که می‌تواند نگرانی زیادی را برای کشور ایجاد کند.

کشمیری ادامه داد: همچنان منتظر پیک زمستانه بیماری کووید ۱۹ در کل کشور هستیم زیرا تاکنون با استفاده از مواهب تغییر شرایط آب و هوایی، اعمال محدودیت‌ها و همکاری مردم بیماری کنترل شده‌است اما با سرد شدن هوا و بسته شدن درها و پنجره‌ها احتمال بازگشت بیماری وجود دارد در این ارتباط نباید هیچگونه عادی انگاری در این زمینه صورت گیرد.

کشمیری گفت: برگزاری جشن‌های عروسی در سالن‌های بزرگ با ۱۰۰ نفر جمعیت و در سالن‌های کوچک با ۶۰ نفر بهتر از برگزار شدن جشن‌های پرجمعیت در تالارهای زیرزمینی است.

وی با بیان اینکه کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۷ هزار و ۲۶۷ نفر است یادآور شد: هم اکنون ۷۰ نفر در بیمارستان‌های استان بوشهر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که از این شمار ۱۶ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و از این تعداد ۵ مورد از آنها  با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: مجموع جان‌باختگان کرونا در استان بوشهر تا اول دی‌ماه ۸۳۳ مورد است که از این تعداد ۸۲۷ نفر مورد مثبت قطعی و ۶ نفر  مشکوک بوده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر