شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۸۲۱
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۸

فکرشهر: فرماندار دشتستان در جلسه ستاد بزرگداشت یکمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: برای بزرگداشت سالگرد شهادت سردار دلها باید از همه ی ظرفیت‌ها استفاده شود. 

 به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری، فرمانداردشتستان ضمن گرامی داشت یاد امام راحل (ره)، همه ی شهدا و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره سردارسلیمانی افزود: یکی از ویژگی های بارز و شاخص سردار سلیمانی روحیه شهادت طلبی وی بود که پیوسته از حضرت حق شهادت طلب می کرد او در داغ فراق یاران همرزمش می سوخت و سرانجام هم به همرزمانش شهیدش پیوست. 

 وی با اشاره به برنامه های ویژه نخستین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: با توجه به حساسیتی که وجود دارد، باید پیگیری شود تا برنامه ها و فعالیت در این خصوص با دقت برگزار شود. 

 نوروزی رئیس ستاد بزرگداشت نخستین سالگر شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: سردارسلیمانی دارای نبوغ جنگی، نظامی و مسلط به دانش رزمی بود و برای کسب این دانش و مهارت دقیق و حساس، در میدان نبرد حضوری مستمر داشت، وی در میدان دفاع مقدس، میدان مبارزه با اشرار مسلح و سرانجام میدان مبارزه در عرصه فرامرزی و منطقه ای را آزموده بود. 

 فرمانداردشتستان با اشاره به روحیه سلحشوری و جنگندگی وی تصریح کرد: او عاری از هرگونه ترسی در مواجهه با دشمن در معرکه‌ ها و میادین نبرد بود. 

نوروزی، اخلاص و ولایت مداری را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی دانست و خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی به شدت از ریا و خودنمایی پرهیز می کرد، اهل معنویت بود که مردم را عاشق خود کرده بود تشییع باشکوه او در اذعان مردم همیشه ماندگار است.

وی با بیان اینکه شهید خاص کشور خود نبود بلکه فرامرزی بود افزود: وی در تبیین انقلاب و اهداف انقلاب تلاش می کرد، فردی سخت کوش و ذهن پردازی خوبی داشت، دقیق و به جا تصمیم می گرفت، درک عمیقی از دنیا وآخرت داشت و حقیقت زندگی دنیوی را عمیقاً شناخته بود، در نظم و انضباط در امورات سرعت عمل و به هنگام بودن و دقت در امور ذهنی نظم یافته داشت.

 فرماندار دشتستان در پایان گفت: برای بزرگداشت سردار دلها باید از همه ی ظرفیت‌های مردمی و تلاش های فرهنگی استفاده شود.

 رونمایی از تمثال مبارک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی 

فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) شهرستان دشتستان گفت: با توجه به شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و علاقه و دلبستگی مردم برای سالگرد شهادت وی، در دی ماه برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که همه این برنامه‌ها با توجه به مقررات مبارزه با شیوع کرونا مجازی و حضوری برگزار خواهد شد. 

سرهنگ غلامپور با بیان اینکه هفده عنوان کتاب با بیست و چهار جلد با عنوان های مختلف چاپ شده است افزود: از 31 نفر نویسنده و مولف که کتاب هایی در حوزه دشتستان در زمان جنگ نوشته اند در هفته بصیرت که با سالروز شهید حاج قاسم سلیمانی یکی است تجلیل می شود.

وی به برگزاری برنامه هایی در سالروز سردار شهیدقاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامه ای در فضای باز جلوی مسجد امام علی (ع) با رعایت پروتکل بهداشتی، رونمایی از تمثال مبارک سردار شهید در میدان، افتتاح سالن هایی به نام سردار، بازدید از سالن فرهنگی که در جاده سلامت قراردارد، زنجیره انسانی به صورت پیاده روی با گردان های بیت المقدس، برگزاری محفل قرآنی در میادین ورودی شهر، تهیه طومار جهت امضای مردم و رونمایی از آن در روز شهادت وی، فراخوان دلنوشته یا نامه ای به حاج قاسم، تجلیل از پنج جانباز که از مدافعان حرم هستند، صدور بیانیه از طرف بسیج دانش آموزی و دانشجویی، خدمات مومنانه، تجلیل از خانواده هایی که فرزندنشان در سالروز سردار شهید متولد می شوند و به نام مبارک قاسم نامگذاری می شوند، پخش کلیپ در فضای مجازی در سالروز شهادت حاج قاسم که به نام مقاومت نامگذاری شده است، برنامه حضوری در دبیرستان امام خمینی (ره) در سالنی که به نام حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، تمام سردر مساجد به تصویر سردارشهید مزین شود، تجلیل از مدافعان سلامت، اهدای خون و برنامه های دیگر که اجرامی شود.

برگزاری ستاد بزرگداشت یکمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به ریاست فرمانداردشتستان، سرهنگ غلامپور و با حضور مسوولین کمیته ها برگزار شد که در ادامه مسوولین کمیته های هماهنگی ستاد سالگرد شهید حاج قاسم سیلمانی پیشنهادهای خود را بیان کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر