شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۰۸۶۲
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: گروهی از پژوهشگران لندنی دریافته اند که در جریان موج‌های اوج گیری کرونا و تشویق به قرنطینه، واکنش افراد نسبت به شرایط کاملا متقاوت بوده و این تفاوت در زنان و مردان کاملا محسوس است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، تحقیقات انجام شده در کالج کینگ لندن، محدودیت‌های ویروس کرونا و تغییرات زندگی روزمره مردم را طی ۹ ماه اخیر بررسی کرده است. اما این واقعیت که همه ما یاد گرفته ایم که با ویروس کرونا زندگی کنیم به این معنی نیست که کنار آمدن با آن راحت‌تر شده است.

هنگامی که انگلیس در اوایل ماه نوامبر وارد قرنطینه ملی دوم شد یک سوال اساسی این بود که آیا عموم مردم همان قوانین را که در ابتدای بحران رعایت می‌کردند، دنبال می‌کنند یا نشانه‌هایی از بی تفاوتی را در کنار افزایش شک و تردید‌ها به عملکرد دولت شاهد خواهیم بود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که از هر شش نفر یک نفر اعتراف می‌کند که در رعایت قوانین دقیق نبوده و از هر چهار نفر یک نفر می‌گوید که پیروی از قوانین برایش سخت‌تر شده است. ۵۴ درصد از زنانی که این قوانین را سخت‌تر می‌دانند، دشواری بیشتر در ملاقات با خانواده یا دوستان خود را دلیل سخت بودن شرایط می‌دانند، اما این رقم در مردان حدود ۳۳ درصد است.

 همه گیری کرونا

این نتایج با تحقیقات قبلی در ماه آوریل مطابقت دارد که نشان می‌دهد زنان برای حفظ روابط اجتماعی در طی همه گیری، طول عمر بیشتری نسبت به مردان دارند همخوانی دارد. مسئله دیگری که در طول بحران توسط مطالعات مختلف مورد توجه قرار گرفته است، میزان تحمل بار سنگین هزینه مراقبت از کودکان در که توسط کرونا به افراد جامعه تحمیل شده است. موسسه مطالعات مالی انگلیس دریافت که مادران در حین قرنطینه اوایل سال میلادی، به طور متوسط ۲.۳ ساعت بیشتر از پدران به دنبال مراقبت از بچه‌ها بودند و هر روز ۱.۷ ساعت کار خانه بیشتر داشتند.

به دور از زندگی در خانه، ما می‌دانیم که زنان نسبت به مردان، بیشتر، شغل خود را از دست داده یا ساعات کار خود را در طول بحران کاهش داده اند. همه این‌ها ممکن است به نوعی توضیح دهد که چرا زنان بیشتر از مردان احساس فرسودگی می‌کنند. در حالی که برخی، از نظر عاطفی، جسمی و روانی خسته شده اند، دیگران ملیلند به زندگی عادی برگردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر