پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: فعالیت سامانه بارشی از امروز در استان بوشهر آغاز می‌شود و از روز جمعه با خروج این سامانه دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد...
کد خبر: ۸۰۸۷۳
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: فعالیت سامانه بارشی از امروز در استان بوشهر آغاز می‌شود و از روز جمعه با خروج این سامانه دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت امروز با نفوذ سامانه بارشی به جنوب غرب، ناپایداری‌های جوی و دریایی بر روی خلیج فارس و در سطح استان افزایش می‌یابد؛ بنابراین طی روز پنج‌شنبه تا اوایل وقت جمعه ضمن افزایش ابر، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار همراه با رعدوبرق بر روی دریا و برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.
 
پیام مساعدی افزود: همچنین روز‌های جمعه و شنبه به‌سبب وزش باد‌های شدید شمال غربی، خلیج فارس مواج خواهد بود.
 
وی بیان کرد: با خروج سامانه بارشی از روز جمعه، انتظار می‌رود طی روز‌های جمعه تا یک‌شنبه دمای هوا در سطح استان به طور میانگین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش یابد که نسبت به سرما زدگی محصولات کشاورزی هشدار داده می‌شود.
 
این کارشناس هواشناسی بوشهر با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا فردا گفت: جهت وزش باد متغیر با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از بعدازظهر به‌تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در برخی ساعات بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.
 
وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب به‌تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.
 
مساعدی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۴۱ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۵۰ دقیقه، مد دوم ساعت ۱۶:۰۲ دقیقه و جزر دوم ساعت ۲۳:۰۷ دقیقه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر