پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۹۴۲
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

فکرشهر: چند ماهی است که قیمت‌ خودرو در بازار در مسیر کاهشی پیش ‌می‌رود و هر روز ریزش بیشتری را تجربه می‌کند. این روند کاهشی به گونه‌ای ادامه پیدا کرده است که در گروه محصولات مدیران‌خودرو قیمت‌های بازار از قیمت‌های کارخانه‌ای محصولات کمتر شده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، بیش از یک ماه است که روند قیمت‌ها در بازار نزولی شده و متقاضی چندانی در بازار وجود ندارد؛ مگر افرادی که نیاز فوری به خودرو دارند. حال که بازار خودرو به گفته فعالان این حوزه، در آرامش مطلق به سر می‌برد، اتفاقی جالب نیز بعد از نزدیک به دوسال، مجددا اتفاق افتاده است. 

اردیبهشت سال گذشته موضوع گرانفروشی شرکت مدیران‌خودرو نسبت به قیمت محصولات آن در بازار آزاد مطرح شد؛ تا جایی که پرونده این شرکت تعزیراتی هم شد. البته پس از ورود سازمان حمایت و ارجاع پرونده این شرکت به تعزیرات نیز، گاها این دست گران‌فروشی‌های مدیران‌خودرو نسبت به بازار آزاد دیده شد.

حال پس از گذشت نزدیک به دو سال، بررسی بازار نشان می‌دهد که قیمت برخی خودروها در بازار آزاد نسبت به قیمت کارخانه‌ای آن‌ها، پایین‌تر است.

در حالی که به گوش می‌رسد این نزول قیمت‌ها تا حد قیمت کارخانه‌ای و حتی پایین‌تر از قیمت کارخانه‌ای محصولات رخ داده است اما سعید موتمنی- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران- این موضوع را فقط از آن محصولات گروه صنعتی مدیران‌خودرو می داند.  

به‌طور مثال رصد بازار نشان می‌دهد که برخی خودروها همچون جک S۵ اتوماتیک و جک S۳  اتوماتیک در بازار به ترتیب ۶۳۰ میلیون تومان و ۴۷۰ میلیون تومان قیمت دارند. این در حالی است که این خودروها از در کارخانه‌ نیز به ترتیب ۱۳۰ و ۶۰ میلیون تومان گران‌تر عرضه می‌شوند. کرمان موتور برای جک S۵ نرخ ۷۶۰ میلیون تومان و برای جک S۳، نرخ ۵۳۰ میلیون تومان تعیین کرده بود.

اما در گروه محصولات مدیران خودرو، MVM X۵۵ اتوماتیک اکسلنت اسپورت که با نرخ ۸۵۵ میلیون تومانی و MVM X۵۵ اتوماتیک اسپورت با نرخ ۸۴۰ میلیون تومان از سوی کارخانه قیمت‌گذاری شده‌اند در بازار آزاد به ترتیب ۴۰ و ۵۰ میلیون ارزان‌تر، تعیین قیمت شده‌اند و به ترتیب ۸۱۵  و ۷۹۰ میلیون تومان قیمت دارند.

MVM X۳۳  اسپورت که از سوی کارخانه ۵۶۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده، در بازار ۳۲ میلیون تومان ارزان‌تر و با قیمت ۵۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین مدل اتوماتیک آن ( MVM X۳۳  اسپورت اتوماتیک) با قیمت ۵۷۰ میلیون تومان، ۲۷ میلیون تومان ارزان‌تر از کارخانه قیمت دارد.

در گروه محصولات MVM X۲۲، مدل اتوماتیک لاکچری آن ۴۷۹ میلیون تومان توسط مدیران‌خودرو تعیین قیمت شده؛ در حالی در بازار آزاد ۳۴ میلیون تومان پایین‌تر و به قیمت ۴۴۵ میلیون تومان پیدا می‌شود.

در آخرین لیست قیمتی ارائه شده توسط این شرکت به ترتیب MVM X۲۲ دنده‌ای لاکچری  ۳۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و  MVM X۲۲ اکسلنت اسپورت نوع دنده‌ای آن ۴۱۰ میلیون تومان و اتوماتیک آن ۴۹۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که هریک از این خودروها به ترتیب در بازار آزاد ۳۶۵ میلیون تومان، ۳۸۵ میلیون تومان و ۴۶۰ میلیون تومان ارزان‌تر هستند که بدین ترتیب MVM X۲۲ دنده‌ای لاکچری ۲۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، MVM X۲۲ دنده‌ای ۲۵ میلیون تومان و MVM X۲۲ اتوماتیک ۳۷ میلیون تومان در کارخانه گران‌تر هستند.  

آخرین خودروی گران‌تر از بازار این شرکت  MVM ۳۱۵ پلاس اتوماتیک ۴۲۰ میلیون تومانی است که در بازار ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر قابل خریداری است؛ چراکه بازار قیمت این خودرو را ۳۹۰ میلیون تومان تعیین کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر