پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال ۱۱ هزار و ۶۷۷ نوزاد در این استان به دنیا آمده‌اند که ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دارد...
کد خبر: ۸۰۹۴۴
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال ۱۱ هزار و ۶۷۷ نوزاد در این استان به دنیا آمده‌اند که ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دارد.

به گزارش فکرشهر، اسکندر پاسالار بیان کرد: در ۹ ماه امسال هشت هزار و ۸۸۲ نوزاد در شهر‌ها و دو هزار و ۷۹۵ نوزاد در روستا‌های استان به دنیا آمده‌اند.

وی با اشاره به کاهش ۴.۹ درصدی ولادت نسبت به زمان مشابه سال ۹۸، ادامه داد: پنج هزار و ۹۸۴ نفر یعنی ۵۱.۲ درصد از نوزادان متولد شده در ۹ ماه امسال، پسر و پنج هزار و ۶۹۳ نفر از نوزادان یعنی ۴۸.۸ درصد دختر هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر عنوان کرد: نسبت جنسی نوزادان در این بازه زمانی ۱۰۵ بوده است به این معنا که به ازای تولد هر ۱۰۰ نوزاد دختر ۱۰۵ نوزاد پسر متولد شده است.

پاسالار افزود: بیشترین تولد نوزادان با سه هزار و ۶۳ مورد یا ۲۶ درصد مربوط به شهرستان بوشهر بوده و کم‌ترین ولادت‌ها با ۳۶۶ مورد یا ۳.۱ درصد در شهرستان دیلم رخ داده است.

او گفت: ۲۶ نوزاد در تاریخ معروف ۹۹/۹/۹ در استان به دنیا آمدند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به ثبت سه هزار و ۷۰۱ ازدواج در استان در ۹ ماه امسال، از افزایش ۳.۶ درصدی این میزان نسبت به زمان مشابه پارسال خبر داد.

پاسالار میانگین سن ازدواج مردان را ۲۹.۹ و زنان را ۲۴.۷ سال، و میانگین سن طلاق مردان را ۳۶.۷ و زنان ۳۱.۷ سال اعلام کرد.

او همچنین با بیان اینکه در این مدت هزار و ۱۶۴ واقعه طلاق ثبت شده است، گفت: بیشترین ازدواج مربوط به مردان ۲۶ ساله (۴/۷ درصد) و زنان ۱۸ ساله (۱.۷ درصد)، و بیشترین طلاق متعلق به مردان ۳۱ ساله (۸/۵درصد) و زنان ۳۳ ساله (۲/۵ درصد) بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر عنوان کرد: بیشترین ازدواج بر حسب اختلاف سن همسران، مربوط به زوج‌های همسن با ۱۰.۲ درصد بوده است.

پاسالار به این نکته نیز اشاره کرد که در هشت ماه امسال ۳۱۳ نفر در استان نام خانوادگی خود را و ۳۹۹ نفر هم نام خود را تغییر داده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر