چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در دشتستان مطرح شد:
فکرشهر: جمادی بیان کرد: بنگاه‌هایی که از وضعیت این املاک و خسارات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق اطلاع دارند و مبادرت به فراهم کردن زمینه تسهیل این قبیل معاملات می‌کنند به عنوان معاون و یا مباشر جرم معرفی شده و تحت تعقیب قانون قرار خواهند گرفت...
کد خبر: ۸۱۱۳۸
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: یکهزار هکتار از اراضی ملی این استان که به صورت غیر قانونی تصرف شده بود، در سال جاری با حکم قضایی آزاد و به بیت‌المال بازگردانده شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی جمادی روز دوشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در دشتستان افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر مبارزه با زمین‌خواری و حفظ حقوق بیت‌المال با جدیت در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته در این استان نیز نتایج خوبی بدست آمده‌است.

وی یادآور شد: در شهرستان دشتستان مشکلات زیادی ناشی از تصمیم‌هایی که سالیان گذشته گرفته شده اکنون مشکلاتی در پی داشته است به همین دلیل مسائل مربوط به این شهرستان به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسان حقوقی خود را توجیه و برآنها کنند تا در همه امور دقت لازم را داشته باشند و در انجام امور مرتکب تخلف عمدی یا سهوی نشوند زیرا معاونت در جرم محسوب خواهد شد.

جمادی بیان کرد: ادارات همه استعلام‌ها را رایگان و به خوبی و به موقع انجام و پاسخ دهند تا مردم براحتی و با اعتماد کامل این اقدامات را به انجام برسانند.

وی گفت: دستگاه قضایی آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در این حوزه اعلام می‌کند و در این زمینه شعبه ویژه در دادسرا و دادگاه مشخص شده‌است.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال از مردم خواست قبل از هرگونه اقدامی برای معامله زمین به ادارات مربوطه مراجعه و مشخصات و وضعیت کامل منطقه را مشخص کنند تا گرفتار عواقب بعدی نشوند.

جمادی بیان کرد: بنگاه‌هایی که از وضعیت این املاک و خسارات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق اطلاع دارند و مبادرت به فراهم کردن زمینه تسهیل این قبیل معاملات می‌کنند به عنوان معاون و یا مباشر جرم معرفی شده و تحت تعقیب قانون قرار خواهند گرفت.

فرماندار دشتستان گفت: با توجه به گستره این شهرستان و ظرفیت‌های موجود، پرداختن به زمین‌خواری ضرورت غیرقابل انکاراست و اقدامات قابل توجهی با توجه به مصوبات شورای تامین شهرستان انجام شده‌است.

فتح الله نوروزی افزود: برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با پای کار آوردن همه دستگاه‌های متولی، فضا برای قانون گریزان ناامن شده‌است.

وی یادآورشد: در یک سال اخیر ۵۵۲ هکتار از اراضی ملی در دشتستان از تصرف خارج و در حوزه منابع طبیعی یکهزار و ۱۳۸هکتار به نفع دولت رای صادر شده‌است.

نوروزی ادامه داد: در ارتباط با حریم  رودخانه‌ها در شهرستان دشتستان مطالعات مفصلی صورت گرفت و ۱۹مورد قلع و قمع انجام شد.

فرماندار دشتستان بیان کرد: باید قبل از اینکه مجبور به برخورد شویم جلوی تعرض به اموال بیت المال با شیوه‌های کارساز گرفته شود که در این زمینه منابع طبیعی با تقویت گشت حفاظت، طبقه بندی اراضی کشاورزی و راه و شهرسازی نیز اقداماتی نظیر شناسایی افراد سودجو،  بنگاه املاک متخلف و معرفی به صنعت و معدن اقدام کنند.

وی ادامه داد: در اراضی دولتی نیز ۱۳۵هکتار رفع تصرف صورت گرفته و به بخشداران و دهیاران ابلاغ شد که توجه ویژه‌ای روی ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری داشته باشند.

نوروزی همچنین خواستار فعال شدن شعبه ویژه‌ای برای برخورد با زمین خواری در دشتستان شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر