پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۲۵۷
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: بیماریابی با تست تشخیص سریع کرونا از مهم‌ترین سطوح مقابله با همه‌گیری کووید 19 است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، ماریا خویش دوست افزود: از اجرایی شدن طرح سلامت ‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان، ۲۹ تیم رهگیری (شناسایی، نمونه‌گیری و مراقبت از اطرافیان بیمار کرونایی) در نقاط مختلف تشکیل‌ شده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته، انجام تست تشخیص سریع آزمایش بیماری کرونا در شهرستان فعال‌شده و هم‌اکنون با تجهیز و راه‌اندازی۲۹ تیم که متشکل از بهورزان و مراقبین سلامت هستند نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا و همچنین اطرافیان فرد مثبت کرونایی در سطح شهرستان در حال انجام است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان داشت: تیم‌های رهگیری طرح شهید سلیمانی با مراجعه به درب منازل از بیستم آذرماه تاکنون برای بیش از ۱۰۰ نفر از اطرافیان بیمار کرونایی که قبلا در مراکز کرونا یا بیمارستان تست آن‌ها مثبت اعلام‌شده تست سریع کرونا انجام داده‌اند و در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه جواب تست مشخص‌شده که در این ‌بین ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز شناسایی‌ شده است.

خویش دوست اظهار داشت: اعضای این تیم به منزل افرادی که تست آنان مثبت شده مراجعه و احوال این بیمار را مورد پایش قرار می‌دهند و تمامی بیمارانی که تست تکرار آن‌ها مثبت شده توسط پزشک برای معاینه بیمار اعزام می‌شوند.

وی گفت: در مورد شناسایی افراد بیمار بهترین و مؤثرترین راه جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج، هلال‌احمر، داوطلب مردمی و سازماندهی محله محور مردم است.

ریس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: خانواده‌های بیماران کرونا و افرادی که در تماس نزدیک با وی بوده‌اند به‌ صورت مستمر و روزانه پس از پیگیری تلفنی و آموزش اصول قرنطینه در منزل توسط تیم‌های رهگیری شبکه بهداشت و درمان جهت انجام تست تشخیص سریع کووید 19 در منزل هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.  

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر