جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۲۸۲
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: از سال ۸۴ که طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی آغاز شده است تاکنون از ۷۷ هزار واحد مسکونی روستایی موجود در استان ۴۳ هزار و ۸۹۰ واحد مقاوم سازی شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حمید حیدری بریدی شامگاه چهارشنبه در شورای مسکن استان بوشهر که با حضور وزیر راه و شهرسازی در عسلویه برگزار شد، افزود: براساس آمارها ۵۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان بوشهر در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده و این آمار از میانگین ۴۸ درصدی کشور بالاتر است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی ۷۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح مسکن محرومان در استان بوشهر آغاز شده که ۶۰ درصد این واحدها به پایان رسیده و تعدادی هم سال آینده به پایان می‌رسد.

حیدری بریدی اضافه کرد: تعهد استان بوشهر در اجرای پروژه مسکن مهر ۱۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است که از این تعداد ۸۶ واحد مسکن مهر باقی مانده که تلاش می‌شود تا پایان سال به پایان برسد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر استان بوشهر با ساخت ۲۶۲ بوستان روستایی و ارتقای سرانه فضای سبز از ۶۳هزار و ۵۰۰ مترمربع در سال ۹۳ به ۶۰۹هزار و ۵۹۴ مترمربع رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهرگفت: احداث  ۲۰۰ زمین مینی والیبال، ۱۶۲سینمای روباز، ۱۶۹ مورد زمین چمن مصنوعی با ۳۳میلیارد تومان اعتبار و صدور سند مالکیت برای ۹۵ درصد روستاهای استان را از جمله دیگر اقدامهای این اداره کل است.

به گفته حیدری بریدی  با اجرای یک هزار و ۷۴۰ طرح هادی و آسفالت ۳۸۴ کیلومتر از معابر روستایی، آسفالت روستاها از ۳۴به ۵۵ درصد افزایش یافته که بیانگر شتاب خوب استان در حوزه عمران روستایی است.

وی ادامه داد: ۴۶۱ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در شهرستان‌های دشتی و دیر آغاز می‌شود و همچنین در قالب گروه‌های ساخت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ۶۰ سرمایه‌گذار در شهر اهرم مشارکت می‌کنند که تاکنون ۱۶ نفر مراجعه کرده‌اند.

مدیر شعب بانک مسکن استان بوشهر گفت: تاکنون یک هزار و ۶۳۷ فقره قرارداد به مبلغ یک هزار و ۱۴۹ میلیارد ریال از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در این استان پرداخت شده است.

 عقیل زینلی بخوانی افزود: کل تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن در استان تا پایان آبان ماه ۲هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال در قالب سه هزار و ۱۳۲ فقره بوده که مبلغ یک هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال معادل ۸۰ درصد در بخش مسکن و ساختمان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون در بخش تسهیلات بافت فرسوده اعتبار لازم به ۳۲۲ واحد در قالب ۶۹ پروژه پرداخت شده است.

 زینلی بخوانی در خصوص تسهیلات مسکن مهر گفت: از ۳۶هزار واحد مسکن مهر احداث شده در استان ۳۲ هزار واحد توسط بانک مسکن پرداخت شده است و ۳۰هزار و ۲۰ واحد معادل ۹۴ درصد از واحدهای احداثی تقسیط شده و یک هزار و ۹۸۰ واحد باقی مانده است.

وی ادامه داد: از این شمار واحد باقی مانده ۷۹۹ واحد در قالب تعاونی های مسکن و مابقی پروژه های تفاهم نامه سه جانبه اداره کل راه و شهرسازی است که ۱۱۲ واحد در دست تسویه نقدی توسط راه و شهرسازی قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر