جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۳۰۳
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳

فکرشهر: مجتمع خدماتی و رفاهی صیادی در جاده عسلویه به بَندو با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمد اسلامی همراه با جمعی از مسئولان استان از چندین جاده از جمله، تقاطع همسطح شهر، جاده کنگان به دوراهک و تقاطع غیر همسطح شهر بنک، جاده بُزباز به بندو شهرستان عسلویه بازدید کرد.

همچنین وزیر راه و شهرسازی در سفر به جم و پس از بازدید از طرح‌های شهرستان جم در جمع خبرنگاران بیان کرد: توسعه جاده جم- فیروزآباد دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که امسال برای این طرح ۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

محمد اسلامی افزود: جاده جم- فیروزآباد با توجه به جابه جایی قابل ملاحظه مسافر و بارنیاز به توسعه دارد و با برآورد‌های امروز این کار حداقل ۲ هزار میلیارد تومانی اعتبار می‌خواهد، اما بودجه مصوب امسال برای این طرح ۳۰ میلیارد تومان است.

او ادامه داد: طبیعی است که با این ردیف عمرانی امکان اجرای طرح نیست. بر همین اساس، برای این جاده سه مطلب را در دستور کار گذاشتیم؛ اول این که جاده خوب بهسازی و نگهداری شود و برای عبور و مرور با کیفیت مناسب باشد. دوم طرح‌هایی که شروع شده یعنی ۵۱ کیلومتر باند دوم که درحال ساخت است، بخشی از آن را تا پایان سال و بخشی را تا پایان خدمت دولت دوازدهم تکمیل کنیم. البته باز بخش کوهستانی که تونل دارد باقی می‌ماند. نکته سوم اینکه این جاده به دوربین‌های پایش تصویری و پلاک خوان برای کنترل سرعت خودرو‌ها مجهز شود تا از وقوع حوادث جلوگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در تلاش هستیم منابع متفاوتی از بودجه عمرانی برای این طرح دریافت کنیم هم از تبصره ۱۹ قانون بودجه و هم ماده ۵۶ که بتوانیم از تسهیلات بانکی استفاده کنیم. این هماهنگی را انجام داده‌ایم و رایزنی‌های صورت گرفته است و اگر بتوانیم برای دستیابی به این منابع با بانک‌ها به توافق برسیم هم ۱۳۰ کیلومتر باقی مانده که دست نخورده را با توجه به مطالعات انجام شده به پیمانکاران توانمند بسپاریم تا بتوانند در سه سال کار را به انجام برسانند، و دیگر از پیمانکارانی که فرصت‌های ما را سوزاندند، استفاده نخواهیم کرد.

اسلامی به بهره‌برداری و بازدید از دو طرح در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های امروز در استان بوشهر افتتاح مجتمع بین راهی نفیس و متفاوت با همه مجتمع‌های بین راهی بود که همه نیازمندی‌های سفر را با یک الگوی معماری سازگار با این اقلیم در خود دارد و باعث افتخار است امروز آن را افتتاح کردیم.

او افزود: همچنین از فعالیت یک شرکت اتوبوسرانی هوشمند بازدید کردیم که نوین‌ترین سامانه مدیریت را دارد و کارآفرینی بی نظیری است. این شرکت با ناوگان ملکی ۳۰۰ دستگاهی و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس همکار توانسته است اشتغال ۴ هزار نفری را ایجاد، و روز‌ها و سال‌هایی بدون حادثه را تجربه کند. این شرکت با استفاده از هوشمندسازی و اعمال مدیریت پایدار توانسته تجربه متفاوتی را به کشور معرفی کند.

وزیر راه وشهرسازی همچنین به طرح توسعه بندر کنگان اشاره کرد و ادامه داد: ساخت اسکله کنگان از آرزو‌های دیرینه مردم این شهر بود که با پیگیری‌های استاندار، نمایندگان مجلس و به ویژه رئیس جمهور، که در سفر خود به این شهرستان آن را در مصوب‌های سفر قرار داد، در دستور کار قرار گرفت. سال ۹۸ ساخت این اسکله را به ما ابلاغ کردند، مطالعات را انجام دادیم و پیمانکار انتخاب شد.

اسلامی بیان کرد: این طرح در قالب زمانبندی خودش و حداکثر تا اواسط سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید تا مردم از مزایای آن استفاده کنند که یکی از این مزیت‌ها پذیرش شناور‌هایی با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تن است.

او درباره واگذاری فرودگاه‌های وزارت نفت به وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: طبق درخواست وزارت نفت، شرکت فرودگاه‌ها در حال تحویل گرفتن فرودگا‌ه‌های این وزارتخانه است. پس از تحویل گرفتن فرودگاه‌ها برای تجهیز، توسعه و ایمن سازی آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم تا مطابق استاندارد‌ها از آن‌ها بهره‌برداری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر