پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۳۳۷
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۰

فکرشهر: امام جمعه دلوار گفت: در تدبیر و شجاعت شهیدحاج قاسم سلیمانی همین بس که او به کمک ملت‌های منطقه توانست همه‌ توطئه‌ها و نقشه‌های پلید آمریکا را خنثی کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش اظهار داشت: در تدبیر و شجاعت حاج قاسم همین بس که او به کمک ملّت‌های منطقه توانست همه‌ی توطئه‌ها و نقشه‌های پلید آمریکا را در خاورمیانه خنثی کند.

امام جمعه بخش دلوار افزود: همه نقشه‌هایی که حاصل پول هنگفت و تبلیغات گسترده آمریکایی، و زورگویی‌های آمریکایی‌ها به دنیا و به خصوص کشورهای ضعیف بود، حاج قاسم با قدرت و شجاعت در برابر آنان قد علَم کرد و همه نقشه‌های آنها را در منطقه‌ی غرب آسیا خنثی کرد.

حجت الاسلام زاهد دوست تاکید کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود اما آن کسی که به تعبیر حضرت آقا، دست فلسطینی‌ها را پُر کرد؛ و کاری کرد که یک منطقه‌ی کوچکی، مثل نوار غزّه در مقابل رژیم صهیونیستی با آن همه ادّعا بایستد، و بلایی سرِ آن‌ها آورد که ظرف ۴۸ ساعت خودشان پیشنهاد آتش‌بس بدهند؛ آن مرد سردار دل‌ها حاج قاسم بود.

وی خاطر نشان کرد: در عراق آمریکایی‌ها می‌خواستند مانند سعودی‌ها به چشم یک گاو شیرده نگاه کنند و مخازن نفت آنها را مصادره کنند و هر کاری دلشان خواست در آن بکنند اما حاج قاسم به جوانان مؤمن و شجاع عراقی و کمک کرد در مقابل این قضایا بایستند و به عنوان یک مشاور از آنها پشتیبان کرد.

امام جمعه دلوار در ادامه افزود: در لبنان و سوریه و سایر کشورها هم امروز آثار مجاهدت‌ها و خدمات ارزنده این مجاهد بزرگ به اسلام و انقلاب اسلامی مشهود و آشکار است.

حجت الاسلام زاهد دوست با بیان اینکه می‌خواستند حزب الله لبنان را از بین ببرند و لبنان را بی‌دفاع در مقابل اسرائیل قرار بدهند تاکید کرد: همه دنیا دیدند حزب الله روز به روز قوی‌تر و شکست ناپذیر تر شد؛ و نقش حاج قاسم عزیز ما در این جریانات قابل انکار نیست.

امام جمعه دلوار به طرح آمریکایی خاورمیانه بزرگ اشاره کرد و افزود: بر اساس طرح خاورمیانه بزرگ قرار بود کشورهای عربستان، سوریه، عراق، یمن، لیبی، به چندین کشور کوچک تقسیم شوند. هدف از این تجزیه‌خواهی تسلط بیشتر بر منطقه غرب آسیا و هدف نهایی آنها محاصره ایران انقلابی و تجزیه و تضعیف جمهوری اسلامی بود و رهبر حکیم انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف نسبت به سناریوهای دشمن هشدار دادند.

حجت الاسلام زاهد دوست تاکید کرد: به اذعان خود آمریکا در منطقه غربِ آسیا هفت تریلیون دلار پول خرج کرده‌اند اما جز شکست تمام عیار هیچ دستاوردی نصیب شأن نشد.

امام جمعه دلوار اظهار داشت: بخش مهم و قابل توجهی از شکستِ طرح آمریکا در بی‌ثبات‌سازی منطقه با نابودی جریان داعش توسط مقاومت اسلامی و با فرماندهی میدانی شهید حاج قاسم سلیمانی محقق شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر