پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
در نماز جمعه اهرم، چغادک و عسلویه مطرح شد؛
کد خبر: ۸۱۳۴۳
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۴

فکرشهر: گسترش مکتب شهید سلیمانی، انتقام سخت از آمریکا، اهمیت ولایت‌مداری و تشریح جریان فتنه از موضوعات مهم مطرح شده در نماز جمعه اهرم، چغادک و عسلویه بود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده امام جمعه اهرم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم با اشاره به اینکه در ایام سالروز شهادت سردار جبهه مقاومت و مقابله با استکبار جهانی شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی نمونه و مصداق بارزی است که در مکتب قرآن و اهل بیت کسب معرفت کرده بود.

امام جمعه اهرم با اشاره به اینکه شهید سلیمانی پای مکتب قرآن رشد و نمو یافته بود بیان کرد: سردار شهید سیلمانی بصیرت داشت و بصیرت بخش هم بود. آموخته بود که رضایت خداوند متعال مقدم بر رضایت دیگران در همه امور، گفتار و کردار خود کند.

وی یادآور شد: سردار شهید سلیمانی آموخته بود در ارتباط با دیگران مسیر خدمت جهادی و اخلاق راهگشای مشکلات خواهد بود.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: جهان بینی مکتب و مکتب سلیمانی با محوریت توحید و عمل به عوامر و نواحی این مکتب به جایی می‌رسد که میلیون‌ها انسان عاشق در مراسم تشییع و تکریم او عارفانه و عالمانه حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: با حرکت انقلاب اسلامی نفس‌های استکبار یکی پس از دیگری کم شد با تسخیر لانه جاسوسی که حضرت امام (ره) آن را انقلاب دوم نامید و شکست شرق و غرب و اعراب در دفاع مقدس و بعد از آن دست یابی به قله‌های علم و هسته‌ای راه تنفس و دست و پا زدن آنها سخت شد. جبهه حق تا به امروز به این اندازه اقتدار و عزت نداشته است مگر به بصیرت مردمی که همیشه حضور به موقع داشتند.

امام جمعه اهرم یاد آور شد: شهید سلیمانی و شهید حججی ها رویش‌های انقلاب اسلامی بودند که تک تکشان مکتب ساز شدند.

پهلوزاده افزود: شرط غلبه بر دشمن حفظ و پایبندی به شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که ذیل ولایت پذیری معنی پیدا و تحقق پیدا و باعث شکوفا شدن استعداد جوانان می‌شود.

آمریکا دنبال خباثت است

حجت الاسلام رضا خدری در خطبه‌های نماز جمعه شهر چغادک که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد آمریکای امروز را درمانده‌تر از دیروز عنوان کرد و اظهار داشت: دوران یکی از خبیث‌ترین و جنایتکارترین رئیس جمهورهای آمریکا رو به پایان است با حسرتی که در دلش ماند و عمق جانش را سوزاند؛ حسرت شکست ملت ایران و شکستن مقاومت مردم و نظام اسلامی.

امام جمعه چغادک افزود: این روزها آمریکایی‌ها سعی می‌کنند خباثت‌هایی از خود نشان دهند و آتشی را در منطقه روشن کنند ولی عاجزتر از آن هستند که حرکت چندانی از خود نشان دهند.

وی در ادامه سخنان خود به سالروز کشف حجاب رضاخانی در ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ اشاره کرد و افزود: حجاب و عفاف همیشه آماج تهاجمات بوده است که یکی از پلیدترین اقدامات علیه حجاب، برنامه غربگرایانه رضا خان قلدر بود. رضا خان مأمور اسلام زُدایی از جامعه مسلمان ایران بود.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: امروز هم جریان‌های دین ستیز و اسلام ستیز دنبال مواجهه با فرهنگ حجاب و عفاف هستند و با ایجاد شبهات مختلف و گسترش ابتذال سعی در تخریب این فرهنگ دارند که همه باید مراقبت کنیم، به ویژه بانوان ما باید با مجاهدت خود از سنگر عفاف و حجاب حراست کنند.

خطیب جمعه چغادک با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، به مکتب حاج قاسم اشاره کرد و گفت: یکسال از شهادت مرد آسمانی، سردار حاج قاسم سلیمانی گذشت و این داغ آنقدر سنگین و جانسوز بود که هر گاه به یادش افتادیم، اشک مان جاری شد و گریستیم. سردار سلیمانی یکی از انسان‌های بی نظیر تاریخ است که به دست پلیدترین و یزیدی ترین اشخاص تاریخ به شهادت رسید.

وی بیان داشت: سردار عزیز ما چهل سال عمرش را در جبهه‌ها و در دفاع اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت و نظام مقدس اسلامی و دفاع از میهن و مردم و مظلومان منطقه گذراند و در بیابان‌ها به دنبال شهادت می‌گشت و برای رسیدن به این آرزو اشک می‌ریخت، گریه می‌کرد و ضجه می‌زد و به درگاه خدا التماس می‌کرد تا شهادت را نصیبش کند.

امام جمعه چغادک گفت: آمریکای جنایتکار با این جنایت، خود را بیش از پیش رسوا کرد و امروز باید در انتظار انتقام سخت یاران سردار سلیمانی باشد. انتقامی که آنها را از منطقه خاورمیانه اخراج خواهد کرد.

قدردان ولایت باشیم

حجت الاسلام شیخ مصطفی بدری امام جمعه موقت عسلویه نیز با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه بانویی که داری فضائل بیشماری است. رابطه پیامبر با حضرت فاطمه رابطه پدر و فرزندی نبود. پیامبر به او عشق و علاقه عجیبی داشت و می‌فرمود پدر به فدایت شود. حضرت زهرا میوه دل پیامبر بود. مردم بعد از پیامبر حق مطلب درباره او را ادا نکردند.

امام جمعه موقت عسلویه پنجم دیماه سالروز استقرار سپاه در صنعت هوانوردی کشور به فرمان حضرت امام را تبریک گفت و افزود: چندین دهه عملکرد سپاه حفاظت فرودگاه‌ها از صفحات زرین و کارنامه درخشان سپاه هست ضمن تبریک این روز خدمت پاسداران سپاه حفاظت فرودگاه خلیج فارس عسلویه از تلاش و مجاهدت این عزیزانی تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام بدری به سالروز حماسه ۹ دی اشاره کرد و افزود مردم در ۹ دی حماسه دیگری خلق کردند. این روز نشان دهنده هوشیاری و بیداری مردم بود. دشمنان برای رسیدن به مقاصدشان فتنه ایجاد کردند. فتنه گران گناه بزرگی مرتکب شدند. مردم ما همیشه پشت سر ولایت حرکت می‌کنند، به صحنه آمدند و از فتنه گران بیزاری جستند. فتنه گران درچشم مردم خوار شدند.

امام جمعه موقت عسلویه با تسلیت اولین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی و همرزمش ابو مهدی المهندس به فرازهایی از وصیت نامه سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: شهید سلیمانی در وصیتنامه‌اش گفت: خدا را سپاس که سرباز خمینی کبیر شدم شکرگزارم که در رکاب حکیم امروز انقلاب امام خامنه ای بزرگ هستم. سردار سفارش می‌کند به پیروی از ولایت فقیه.

وی تاکید کرد: هر جا دنبال رو ولی فقیه نبودیم ضربه خوردیم و هر جا لنگ شدیم ضربه خوردیم. رهبر را عزیز جان خویش بدانیم، حرمت او را حرمت مقدسات بدانیم، از اصول مراقبت کنیم. اصول یعنی ولایت فقیه؛ مسئولین بیدار شوند، همراهی کنند و قدر گوهر ولی فقیه را بدانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر