جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
به گزارش «فکرشهر»، در جدیدترین حادثه در این باره  که به دلیل نقص فنی تنها شناور فعال برای جابجایی مسافرین این جزیره بوده و چند نفری را نیز راهی بیمارستان کرد، صبح امروز شنبه ـ 13 دی ماه 1399 ـ رخ داد؛ وقتی شناور «سورو بندر»، 40 دقیقه پس از حرکت، دچار نقص فنی و در 10 مایلی جزیره خارگ متوقف شد...
کد خبر: ۸۱۳۹۶
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: یکی از مهم ‌ترین و قدیمی ‌ترین مشکلات اهالی جزیره خارگ، بحث تردد دریایی است که سال‌ها با اشکال مواجه بوده است.  طبق آمارهای رسمی، مسیر دریایی جزیره، روزانه بیش از هزار و 500 مسافر ورودی و خروجی دارد که سازمان بنادر و دریانوردی در این راستا و در سال‌های اخیر نسبت به ارتقای زیر ساخت پایانه‌های مسافری در استان بوشهر اقدامات ویژه به سرانجام رسانده است و سه پایانه مسافری مجهز در بوشهر، گناوه و خارگ احداث کرده است؛ اما مشکل اصلی ماجرای تردد اهالی این جزیره، نبود شناور به میزان کافی و همچنین کمبود شناورهای به روز و جدید است که وقت و بی وقت حوادثی را نیز منجر می شود.

به گزارش «فکرشهر»، در جدیدترین حادثه در این باره  که به دلیل نقص فنی تنها شناور فعال برای جابجایی مسافرین این جزیره بوده و چند نفری را نیز راهی بیمارستان کرد، صبح امروز شنبه ـ 13 دی ماه 1399 ـ رخ داد؛ وقتی شناور «سورو بندر»، 40 دقیقه پس از حرکت، دچار نقص فنی و در 10 مایلی جزیره خارگ متوقف شد.

بر اساس گزارش های میدانی خبرنگار «فکرشهر»، شناور سورو بندر ساعت 7 صبح از خارگ به سمت بوشهر حرکت می کند و حدودا 40 دقیقا بعد، حوالی 10 مایلی جزیره خارگ، موتور شناور دچار نقص فنی می شود و هر چند پرسنل شناور سعی و تلاش ها زیادی برای رفع نقص به وجود آمده داشته اند اما مشکل حل نمی شود و در نهایت حدود ساعت 8:40 درخواست کمک و وضعیت اضطرار را به اداره بندر خارگ اعلام می‌کنند و خواستار شناور یدک کش می شوند.

با هماهنگی اداره بندر خارگ با برج کنترل اسکله فلات قاره، شناور «گلوبال تایگر» برای جابجایی مسافرین به موقعیت اعزام می شود و همچنین لنج یکی از ساکنین جزیره خارگ ـ آقای «منظری» ـ به همراه شناور عملیاتی «15 خرداد» و شناور امداد و نجات بندر، «سورو بندر» را تا خارگ اسکورت می کنند؛ مسافرین «سورو بندر» با شناور گلوبال به خارگ منتقل می شوند و شناور سورو با لنج یدک می شود و این شناور که ساعت 7 صبح از خارگ حرکت کرده بود، پس از 6 و نیم ساعت، ساعت 13:30 در اسکله «مروارید» جزیره خارگ پهلو می گیرد.

به گزارش «فکرشهر»، در این حادثه، دو نفر از مسافرین نیز به دلیل بدحالی و دریازدگی با شناور ناجی به خارگ اعزام می شوند؛ تعدادی از مسافرین شناور «سورو»، با شناور «مهبد» به گناوه و تعدادی دیگر نیز ساعت 15 با شناور «گلوبال چیتا» به بوشهر منتقل شدند.

همه این اتفاقات در حالی است که تنها دو شناور «اروس مهیار» و «سورو بندر» در مسیر دریایی خارگ بوشهر فعالیت می کنند و شناور «اروس مهیار» نیز نزدیک به دو ماه است که برای انجام تعمیرات اساسی و رفع نواقصات موتور خود خارج از سرویس بوده و شناور «سورو بندر» به عنوان  بخش خصوصی به عنوان تنها شناور جزیره خارگ در حال فعالیت است.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر