شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرماندار دشتستان در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان:
فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و برگزاری دورهمی های خانوادگی می تواند وضعیت شهرستان را تغییر دهد و ما را دچار بحران کند...
کد خبر: ۸۱۴۲۶
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و برگزاری دورهمی های خانوادگی می تواند وضعیت شهرستان را تغییر دهد و ما را دچار بحران کند. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری، فتح اله نوروزی در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان دشتستان افزود: تمام تصمیم گیرها و مدیریت  بیماری کرونا باید به سمتی پیش رود که نتیجه آن بهبود شرایط در حوزه شهرستان دشتستان باشد و این کار با همراهی و همکاری نهادهای مردمی، ادارات، بانک ها و حوزه بهداشت و درمان امکان پذیر است. 

فرماندار دشتستان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سپاه اسلام شهید  حاج قاسم سلیمانی گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از آذرماه با همکاری بسیج و سپاه شهرستان با شبکه بهداشت و درمان در حال اجرا است و تمام اقدامات ما در راستای هرچه عملیاتی شدن این طرح در شهرستان باید انجام شود. 

فتح اله نوروزی «از اهتمام جدی حوزه بهداشت بهداشت و درمان و دیگر حوزه ها، نیروی انتظامی، شهرداری ها در راستای اطلاع رسانی شب یلدا صمیمانه سپاسگزاری» کرد و گفت: وضعیت  کنونی را نباید ملاک قرار دهیم و این  دسته بندی ها (رنگبندی)  شکننده است و اگر بخواهیم  شرایط کنونی (وضعیت زرد) را حفظ کنیم، همه نهادها و ادرات و همچنین بخشداران  با محوریت دبیرخانه شبکه بهداشت و درمان در راستای جلوگیری از عادی سازی و عادی انگاری شرایط تبلیغ و اطلاع رسانی  نمایند و هر زمان نتیجه مطلوبی در بحث کرونا داشته ایم فقط با همدلی مردم و سازمان ها به دست آمده است. 

وی تاکید کرد: رعایت مجدد و قوی تر پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان، از فرمانداری، ادارات، بانک ها و اصناف با جدیت هرچه تمام تر دنبال شود و اداراتی که مصوبات را به خوبی رعایت کرده اند، برای تشویق به مردم معرفی شوند. 

فرماندار دشتستان تصریح کرد: با توجه به این که نیمی از بستری های کرونایی در کل کشور مربوط به دورهمی های خانواگی است، باید اطلاع رسانی وسیع تری در خصوص خطرات دورهمی های خانوادگی در شیوع کرونا  توسط شبکه بهداشت و درمان، شهرداری ها و بخشداران مناطق مختلف شهرستان انجام گیرد و از خانواده ها خواست که محدودیت های تردد در مرکز شهرستان (9 شب تا 4 صبح) را جدی بگیرند و از برگزاری هرگونه دورهمی در فضاهای بسته خودداری نمایند. 

فتح اله نوروزی ادامه داد: اتاق اصناف و صنعت و معدن و تجارت باید وضعیت بازار روز و اصناف را با مدیریت بهتری رصد نمایند و با نظارت فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان همانند اول آذرماه  با مسوولین اتحادیه ها و بازرسان اتاق اصناف و صنعت و معدن برنامه ریزی قوی تری برای گشت های مشترک انجام دهد تا بتوانیم از عادی سازی و ساده انگاری ها به خصوص در اصناف پیشگیری نماییم و نگذاریم که وضعیت شهرستان تغییر کند، زیرا اولین قشری که از این تغییر وضعیت (نارنجی یا قرمز)  آسیب می بیند، اصناف هستند.

نوروزی با تاکید بر اینکه پروتکل های بهداشتی در ایام فاطمیه باید در مساجد و حسینیه ها باید مانند ایام ماه محرم و صفر رعایت شود، گفت: از سخنرانان غیر بومی در این شب ها که می تواند باعث تجمع بیشتری شود، استفاده ننماییم و حفظ فاصله گذاری اجتماعی (فیزیکی)، استفاده از ماسک، تهویه مناسب و  محدودیت زمان برگزاری مراسم ها باید مورد توجه قرار گیرد و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان دشتستان بر این موارد نظارت جدی داشته باشند. 

 وی بیان کرد: در این شرایط کنونی، حق برپایی هیچ  نمایشگاهی تا اطلاع ثانوی در سطح شهرستان  وجود ندارد و از بخشداران، شهرداران و همچنین نهادهای مردم نهاد می خواهیم که هیچ نامه ای در این خصوص به فرمانداری ارسال ننمایند. 

فرماندار دشتستان همچنین گفت: مراسم شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه باید با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و با محدودیت زمانی و با نظارت شبکه بهداشت و درمان دشتستان برگزار شود. 

فتح اله نوروزی اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی باید در تمامی بخش ها با همکاری و همراهی مراکز خدمات جامع سلامت، شهرداری ها و بخشداران انجام گیرد و در این خصوص اطلاع رسانی و نظارت های بخشداران و بازرسان بهداشتی نقش موثری در کنترل و پیشگری و همچنین مدیریت این بیماری دارد. 

نوروزی خاطر نشان کرد: تشدید نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ترمینال ها به صورت جدی تر دنبال شود و یکی از مصوبات مهم ما در ستاد مقابله با کرونا است. 

فرماندار دشتستان با بیان این که «صدور مجوز درمان برای خروج از شهرستان توسط فرمانداری ادامه دارد» از مردم خواست که قبل از خروج از شهرستان برای پیشگیری از مشکلات احتمالی (جریمه خودرو) برای گرفتن برگه تردد اقدام نمایند. 

وی بیان داشت: در حوزه استان بوشهر، با کمک خداوند و همراهی مردم و نهادها، پیک سوم را تجربه نکردیم و اگر ساده انگاری کنیم قطعا می توانیم  پیک چهارم را خدای ناکرده تجربه کنیم. 

نوروزی تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی، یکی از اقدامات مهم آن، گرفتن تست کرونا از اطرافیان بیماران کرونایی است و در این راستا در صورت عدم همکاری خانواده ها باید دادستانی و نیروی انتظامی همکاری لازم با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند و با توجه به آمارهای روزانه شبکه بهداشت و درمان، روند شیوع کرونا نسبت به هفته های گذشته روند افزایشی است و ما باید با استفاده از تمامی ظرفیت های شهرستان تمام تلاش خود را برای کنترل این بیماری انجام دهیم. 

وی گفت: بازدید از پارک منابع توسط شبکه بهداشت و درمان و سازمان منابع طبیعی باید انجام شود و نتیجه بازدید در اسرع وقت به فرمانداری ارسال شود و بر اساس نتایج به دست آمده در خصوص باز یا بسته بودن این مکان تفریحی تصمیم گیری صحیحی گرفته شود تا  بتوانیم به کنترل و مدیریت کرونا کمک کرده باشیم. 

 فتح اله نوروزی تاکید کرد: آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت سامانه شاد در خصوص پرهیز از دورهمی های خانوادگی و ساده انگاری کرونا  به والدین اطلاع رسانی نماید و تمامی آزمون های مدارس به غیر از پایه دوازدهم باید به صورت مجازی برگزار شود. 

فرماندار شهرستان دشتستان از رسانه ها و روابط عمومی های تمامی نهادها خواست که با جدیت در خصوص بیماری کرونا اطلاع رسانی نمایند و گفت: باید یادآوری نمایم که موضوع کرونا تمام نشده است و باید تمامی برنامه ریزی ها، پیگیری ها و نظارت ها باید به گونه ای انجام شود که  به وضعیتی نرسیم که دوباره اصناف متضرر و منابع مالی و انسانی زیادی درگیر این بیماری شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر