سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۴۶۰
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر گفت: این شرکت آمادگی کامل دارد تا در صورتی جانمایی مناسب برای احداث شهرک خرمای بوشهر بدون اعتبار دولتی در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به راه‌اندازی آن اقدام کند.

به گزارش فکرشهر، مهرداد ابراهیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خرما یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در عرصه تولید محصولات کشاورزی است به گونه‌ای که بعد از صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بیشترین اشتغال این استان در حوزه کشاورزی بویژه خرما است.

وی بیان کرد: استان بوشهر با بیش از ۶ میلیون اصله نخل و تولید بیش از ۱۶۰ هزار تن خرما به عنوان قطب تولید خرما در کشور محسوب می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: خرما یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی در استان بوشهر به شمار می‌رود که به دلیل اشتغال‌زایی و ارزآوری بالا در سبد صادرات غیرنفتی کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی گفت: با این حال به دلیل ضعف در مراحل فرآوری و بسته‌بندی، ارزش افزوده این محصول نصیب کشورهایی می‌شود که به فناوری‌های جدید نگهداری، فراوری و بسته‌بندی مجهز هستند.

ابراهیمی ادامه داد: برای هر کاری باید هدف کار مشخص شود و در نمایشگاه و همایش خرما در سال گذشته که با حضور مهمانان خارجی برگزار شد پیشنهاد راه‌اندازی شهرک خرما از سوی نماینده ولی فقیه در این استان مطرح شد.

وی افزود: این شهرک باید مرکزی برای صادرات و بسته بندی و فعالیت‌های جانبی مرتبط با خرما باشد.

ابراهیمی اظهار داشت: امری که مجموعه دست اندرکاران خرما و نمایشگاه دنبال آن بودند، ایجاد شهرکی بود که شرکت‌های بزرگ کشور در کنار تولیدکنندگان خرما دراین مجموعه حضور داشته باشند و از آنجا بتوانند با بسته‌بندی و تولید فرآورده‌های مختلف از خرما زمینه صادرات آن را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر گفت: منطقه‌ای که برای ایجاد شهرک خرما انتخاب می‌شود باید همه شرایط و زیرساخت‌های لازم را داشته باشد.

ابراهیمی اظهار داشت: در صورت وجود رویکرد صادراتی باید برای آن زیرساخت‌های مناسب و جاده ترانزیتی که نزدیک به بندر بوشهر باشد برای این شهرک پیش بینی شود.

وی عنوان کرد: در این زمینه چنانچه کار احساسی و بدون مطالعه باشد بدون شک مشکلات زیادی فراروی آن ایجاد خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر