پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۵۴۳
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش به تشریح آسیب های عدم حضور دانش آموزان در مدارس پرداخت.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، محمد رضا مسیب زاده با اشاره به این نکته که ویروس کرونا انتخاب ما نبوده است، گفت: محروم ماندن دانش­ آموزان از فضای شاد مدرسه و تلاش برای یادگیری، زندگی دسته جمعی و حضور در اجتماع و یادگیری مهارت­های اجتماعی از مهمترین مشکلاتی است که آموزش غیرحضوری برای دانش ­آموزان ایجاد کرده است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز افزود: در خانه ماندن دانش ­آموزان اگر چه موجب آرامش والدین و افزایش سلامت این قشر و دوری از کرونا شده است، اما از سوی دیگر به دلیل نوپا بودن آموزش غیرحضوری مشکلاتیرا  برای همه کادر آموزش، معلمان، دانش­آموزان و اولیا ایجاد کرده است.

مسیب زاده خاطر نشان کرد: کنترل فرزندان به ویژه در سنین نوجوانی که هیجان زیادی برای استفاده از وسایل و تکنولوژی‌های جدید دارند بسیار دشوار است و می‌تواند آسیب‌زا باشد.

وی با اشاره به  عدم گرایش به فرهنگ کتاب‌خوانی به عنوان یکی دیگر از مضرات استفاده نامناسب از فضای مجازی گفت: دانش پایدار در نسل آینده به شدت کاهش می‌یابد و معلومات و دانسته‌های فردی فقط در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد و بعضاً سوداگران فضای مجازی با سوءاستفاده‌ از بی‌دانشی افراد فرهنگ، ادبیات، دانش و معلومات ناصحیحی در راستای اهداف خود به مردم انتقال می‌دهند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز  دیدار چهره به چهره معلم و متعلم در بستر حقیقی را دارای نقش مؤثرتری در تربیت دانست و افزود: با عدم حضور دانش ­آموزان در مدارس این نقش و تأثیر آن کمرنگتر خواهد شد و عدم حضور دانش­ آموزان در مدرسه انزوا، افسردگی، بی تحرکی و ... را در دانش ­آموزان ایجاد می­ کند.

وی ادامه داد: اگر چه در کلاس مجازی فرصتی جداگانه برای سؤال و جواب در نظر گرفته شده، اما نمی تواند جایگزین رفع اشکال به صورت حضوری باشد و پاسخ ها کوتاه بوده که این مسئله باعث سردرگمی دانش ­آموزان شده است و در نهایت او را با کوهی از مشکلات ریز و درشت درسی مواجه می­کند.

وی ادامه داد: تحرک و نشاط و دیدار حقیقی همسالان یکی دیگر از آثار حضور در مدرسه است که در شرایط فعلی تحت تأثیر قرار گرفته و باعث خمودگی، چاقی و عدم نشاط لازم دانش ­آموزان شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: استفاده بیش از حد از فضای مجازی باعث ایجاد عصبانیت و پرخاشگری شده است و سلامت روح و جسم‌ دانش ­آموزان به ویژه بینایی آنان در معرض خطر قرار می‌گیرد و حتی تنظیم طبیعی خواب و نحوه تغذیه‌شان نیز تحت‌ تأثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی؛ وی یادآور شد: باید به این نکته اساسی نیز توجه کرد که معلمان، فرهنگیان و همکاران نیز از شرایط و مسائل موجود به شدت در معرض آسیب هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر