پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۵۸۵
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

فکرشهر: رئیس اداره ورزش و جوانان دیلم گفت: راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی با نگاه ویژه دولت، موجب تحرک و نشاط روستاییان شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدامین لیراوی افزود: خانه‌های ورزش روستایی طرحی مناسب و مهم برای ترویج ورزش و ایجاد شادابی در میان روستاییان و پیشگیری از بزه‌های اجتماعی است که با نگاه ویژه دولت در کشور از جمله روستاهای این شهرستان راه‌اندازی شده‌است.

وی اظهارکرد: باتوجه به اینکه راه‌‍اندازی این خانه‌ها می‌تواند کمک شایانی به استعدادیابی و ورزش قهرمانی و پویایی و نشاط در بین مردم منطقه باشد، در ۲ سال اخیر در دستور کار قرار گرفته و در چندین روستا فعال شده‌است.

رئیس اداره ورزش و جوانان دیلم افزود: با راه‌اندازی خانه‌های ورزش در روستاهای لیلتین، حصار، گزلوری، سیاه‌مکان، بنه خاطر، مظفری، کنارکوه، عامری، بیدو و چاه تلخ، طیف وسیعی از جوانان به ورزش گرایش پیدا کرده‌اند و تحرک و نشاط روستاییان را به دنبال برداشته است.

وی گفت: در تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی، شوراهای اسلامی و دهیاران، مدیرکل ورزش و جوانان و  رئیس هیات روستایی و عشایری استان بوشهر و رئیس ورزش‌های روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان دیلم با این اداره همکاری و مساعدت لازم داشته‌اند.

لیراوی به پروژه در دست اجرای زمین چمن طبیعی فوتبال روستای عامری این شهرستان اشاره کرد و افزود: این پروژه تا خرداد سال آینده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

وی بیان کرد:  پروژه احداث زمین چمن طبیعی شهدای روستای عامری برای توسعه فضاهای ورزشی و نیاز جوانان و ورزشکاران روستایی با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی و شهرستانی و دهیاری روستا با نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر در دست اجرا است و پیشرفت خوبی دارد.

رئیس اداره ورزش وجوانان دیلم گفت:  نوع جنس چمن از نوع برموداگراس فوتبالی ساقه سیاه فنری است که با مناطق گرمسیری سازگاری بیشتری دارد و کشت آن در زمان حاضر برای اولین بار در سطح استان بوشهر و دهمین چمن در کل کشور از نوع آفریقایی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر