شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۶۱۱
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: مدیر جهادکشاورزی دیلم استان بوشهر گفت: سه هزارو ۵۵۰ تن انواع نهاده‌های دامی با یارانه دولتی در سال جاری بین دامداران و مرغداری‌های این شهرستان توزیع شده‌است.

به گزارش فکرشهر،  اعظم ناصری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون انواع نهاده شامل ۱۰۰ تن ذرت، ۵۰۰ تن سبوس گندم، ۵۰۰ تن جو بین دامداران و یکهزارو ۶۰۰ تن ذرت و ۸۵۰ تن سویا  بین مرغداری‌های این شهرستان به قیمت مصوب دولتی توسط عاملان، اتحادیه و شرکت تعاونی دامداران توزیع شده‌است.

وی اظهارکرد: با پیگیری‌های مستمر و تلاش مسئولان ستادی و ملی، مشکلات و کمبودهایی که در تامین نهاده‌های دامی وجود داشت، تا حد زیادی برطرف شده‌است.

مدیر جهاد کشاورزی دیلم گفت: باتوجه به اینکه عملیات پلاک کوبی و ثبت اطلاعات واحدهای دامپروری و دامداری در سامانه جامع هویت گذاری دام الزامی و مبنا و معیار تخصیص انواع نهاده‌ها است، آنان در اسرع وقت به شرکت‌های مجری طرح در شهرستان مراجعه کنند.

وی افزود: از ابتدای دی ماه امسال، ۴۰ تن کنسانتره دام شیری و پرواری به شهرستان گناوه اختصاص یافته که سهمیه هر دامدار در حال توزیع است.

مدیرجهاد کشاورزی دیلم به  مزایای استفاده از کنسانتره در تغذیه دام‌ها  اشاره کرد و افزود: افزایش قابلیت هضم و جذب دان، از بین رفتن باکتری و تخم انگل‌ها در اثر حرارت و فشار، جلوگیری از اتلاف و ریخت و پاش دان، توزین یکسان ریز مغذی‌ها، کاهش ضریب تبدیل غذایی، حذف خطای کارگری در هنگام تولید کنسانتره در بین دامداری‌ها، نیاز نداشتن به میکس ریز مغذی‌ها در هنگام تولید و مشکلات انبارداری، فرمولاسیون دقیق بر حسب نیازهای دام با هر میزان تولید، کاهش هزینه‌های تولید به واسطه کاهش هزینه‌های حمل و نقل، انبار داری و کارگری از مزایای آن است.

وی یادآورشد: هفت واحد مرغداری، ۲ واحد پرواربندی و یک واحد تولید خوراک آبزیان صنعتی و ۲۰۰ واحد سنتی دامی در این شهرستان وجود دارد که فعال هستند.

وی گفت: این شهرستان دارای ۳۵ هزار راس دام سبک و ۱۲۰۰ راس سنگین است.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر دارای است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر