جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۱۷۳۵
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

فکرشهر: تب، تنگی نفس، سرفه خشک، از دست دادن حس بویایی یا چشایی و خستگی، همگی از علائم رایج کرونا است، با این وجود، تحقیقات جدید یکی از این علائم را به عنوان شایع‌ترین علامت کرونا شناسایی کرده است، علامتی که مشاهده آن می‌تواند مدرکی باشد بر احتمال ابتلای افراد به کرونا.
به گزارش فکرشهر از انتخاب، بر اساس مطالعه منتشر شده در این هفته در مجله پزشکی داخلی ایالات متحده، درصد زیادی از مردم (به طور دقیق ۸۶ ٪) که از ابتلای خفیف کرونا رنج می‌برند، از دست دادن حس بویایی و چشایی را تجربه می‌کنند.

در این تحقیق بیش از ۲۵۰۰ بیمار از ۱۸ بیمارستان‌های اروپا شرکت کردند. جالب اینجاست که فقط ۴ ٪ -۷ ٪ افراد مبتلا به کرونای متوسط تا شدید از دست دادن بویایی یا چشایی را گزارش کرده اند. همچنین ارتباطی بین علائم و سن بیمار یافته شد. در افراد جوانتر میزان اختلال عملکرد بویایی در مقایسه با بیماران مسن بیشتر است.

شایعترین علائم گزارش شده توسط افراد مبتلا به عفونت متوسط سرفه، تب و دشواری در تنفس بود، در حالی که کسانی که دارای موارد شدید یا بحرانی بودند، دیسترس تنفسی شدید را تجربه کردند و این علائم در افراد مسن و دارای فشار خون بالا، دیابت، اختلالات معده، کلیه، مشکلات مزمن تنفسی، قلب، کبد و اختلالات عصبی شایع‌تر است.

۷۵ ٪ تا ۸۵ ٪ بیماران پس از ابتلا به کرونای اولیه خود، از دست دادن حس بویایی و چشایی را تجربه نکردند، در حالیکه ۹۵ ٪ افرادی که این علامت را گزارش کرده بودند حواسشان تا شش ماه برگشت. با این حال، پنج درصد باقی مانده هنوز عملکرد بویایی را به طور کامل تجربه نکردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر