جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۷۷۷
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷

فکرشهر: راه آسفالته روستایی سمعیا از توابع بخش شبانکاره دشتستان به بندرریگ در شهرستان گناوه، که براثر سیلاب آذر ماه امسال دچار آب بردگی شدید و به مسیری حادثه خیز و خطرناک تبدیل شده‌است نیاز به مرمت و بازسازی سریع دارد.

 به گزارش فکرشهر از ایرنا،  بخشی از این مسیر که بیشتر ساکنان شمالی دشتستان از جمله اهالی بخش شبانکاره و  مناطق جنوبی شهرستان گناوه بویژه بخش بندرریگ در آن تردد می‌کنند، درچندسال اخیر به دلیل روان آب‌های ناشی از طغیان رودخانه‌های فصلی بالادست و قرار گرفتتن در مسیر رودخانه شور، تخریب و از بین رفته است.

در آذر ماه امسال با جاری شدن طغیان رودخانه‌های فصلی، بخش دیگری از این جاده در حوزه دشتستان مجدد دچار آب بردگی و تخریب بیشتر شد که عبور حتی یک وسیله نقلیه به سختی از آن صورت می‌گیرد.

این مسیر که فاقد روشنایی و شانه مناسب و عرض کمی دارد طوریکه برای رانندگان بویژه در شب خطرآفرین است و قبل از هرگونه اتفاق ناگواری باید توسط مسئولان مرتبط در شهرستان‌های دشتستان و گناوهد برای بهسازی آن اقدام عاجل صورت گیرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناوه گفت: راه روستای سمعیا به بندرریگ بخشی در حوزه شهرستان گناوه و بخشی دیگری مربوط به شهرستان دشتستان است که اکنون مسیر از طرف حوزه دشتستان دچار آب بردگی ناشی از طغیان رودخانه شور در امتداد دره چهارروستایی شده‌است.

سیدابوالحسن علوی افزود: مسیری که دچار تخریب شده‌است حدفاصل روستای سمعیا تا پل رودشور است که در حوزه شبانکاره دشتستان قرار دارد.

وی گفت: حدود ۹ کیلومتر از طول این مسیر در حوزه استحفاظی شهرستان گناوه تا روستای کوهک بخش ریگ  قرار دارد و مشکل آب بردگی ندارد و حدود هفت کیلومتر دیگر در حوزه دشتستان است که بیش از یک کیلومتر آن در زمان حاضر آب بردگی و عرض جاده نصف شده‌است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناوه گفت:  مسیر یادشده محل تردد ساکنان روستای سمعیا و شبانکاره در دشتستان و تعدادی از روستاهای بخش ریگ از جمله رودشو، کوهک و جزیرههای است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مشکل ایجاد شده برای این جاده روستایی در حوزه شهرستان دشتستان است باید برای ترمیم و برطرف کردن آب بردگی مسئولان مربوطه آن منطقه پیگیری و اقدام کنند.

بخشدار ریگ شهرستان گناوه گفت: از زمان وقوع سیل در منطقه از راه روستایی کوهک به سمعیا بازدیدهای مکرری صورت گرفته است و بخشی از این محور در حوزه دشتستان دچار آب بردگی و تخریب شده است و در این بخش مشکلی وجود ندارد.

محمدحسن بازویی افزود: باتوجه به اینکه مشکل ایجادشده در حوزه این بخش نیست اما برای پیشگیری از حادثه ناگوار ، پیگیری لازم با مسئولان دشتستان در نامه‌نگاری فوری انجام خواهد شد تا هرچه سریع تر نسبت به ترمیم و بازسازی اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر