شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۸۲۵
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸

فکرشهر: مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید سالانه ۱۶۰ هزار تن خرما در استان، گفت: ظرفیت فرآوری و بسته‌بندی ۹۰ هزار تن خرما فراهم است.

به گزارش فکرشهر، مصطفی قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه نخل و خرما است و به عنوان یکی از قطب‌های تولید خرمای کشور شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: سالانه حدود ۱۶۰ هزار تن محصول از نخیلات استان بوشهر برداشت می‌شود که شامل محصولاتی همچون خارک، رطب و خرما است که بخشی از ان در داخل استان مصرف می‌شود، برخی به بازارهای دیگر نقاط کشور می‌رود و بخشی نیز صادر می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: تلاش زیادی صورت گرفته است تا خرمای استان بوشهر با بسته‌بندی مناسب راهی بازار شود تا بتواند بازار مد نظر را کسب کند.

تقویت صنایع مرتبط با خرما

وی افزود: توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری خرما نیز از دیگر برنامه‌ها است که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و چندین طرح مهم نیز توسط بخش خصوصی در دست اجرا است.

قلی‌پور تصریح کرد: توسعه صنایع مرتبط با خرما علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی، باعث می‌شود تا ارزش افزوده بیشتری به این محصول برسد و کشاورزان نیز درآمدهای بهتری را از نخل‌های خود داشته باشند.

وی بیان کرد: ظرفیت صنایع بسته‌بندی و فرآوری خرما در استان بوشهر هم‌اکنون حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن است که بخش زیادی از محصولات نخلستان‌های استان را پوشش می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر