پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۰۴۵
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه دبیرکل حزب در پیام کناره‌گیری خود بر تداوم فعالیت‌های حزبی، ماندگاری و زنده بودن تحزب و تقدم تشکیلات بر فرد تاکید کرد، افزود: موضوع استعفای او روز جمعه در نشست شورای مرکزی حزب بررسی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، محمد جواد حق‌شناس روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، درباره استعفای دبیرکل حزب اعتماد ملی و احتمال جایگزینی الیاس حضرتی به جای او در جلسه فردای شورای مرکزی حزب، گفت: آقای کروبی نامه‌ای نوشتند و در آنجا برای بار سوم استعفا کردند. قبلا هم او در سالهای ۹۵ و ۹۷ هم کناره‌گیری کرده بود که در شورای مرکزی با این تصمیم مخالفت کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی اخیرا برخی چهره‌های موثر حزب اعتماد ملی چون دبیرکل، اسماعیل گرامی مقدم، حسین کروبی و رحیم ابوالحسنی را رد صلاحیت کرد. نهادی که وظیفه‌اش دفاع از کیان تحزب و فعالیت‌های حزبی در جامعه است باید کاری کند که گروه‌ها درپی فعالیت‌های غیرقانونی نروند. این تصمیم خارج از قاعده و منطق برای ما عجیب بود چون این افراد هیچ سابقه کیفری نداشتند.

حق‌شناس ادامه داد: دبیرکل حزب اعتماد ملی از چهره‌های درخشان سیاسی، علمی و دفاع مقدس است به همین را حتی تصمیم می‌گیرند او را کنار بگذارند. طبیعتا حزب به کمیسیون ماده ۱۰ اعتراض کرد و به شکل فردی و حقوقی به مقامات قضایی این اعتراضات را منعکس کرد و منتظریم تا پاسخ مربوطه را بگیریم.

وی ادامه داد: دبیرکل حزب اعتماد ملی در پیام روز گذشته خود سعی کرد بر تداوم فعالیت‌های حزبی، ماندگاری و زنده بودن تحزب و تقدم تشکیلات بر فرد تاکید کرد و اصالت را بر کار جمعی و تقویت روح جمعی داد. پیام او به فضای سیاسی کشور این بود که مردم خیلی درگیر نام‌ها و اشخاص نباشند.

حق شناس یادآور شد: باید صبرکرد تا در جلسه روز جمعه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره کناره‌گیری و جایگزین کروبی چه موضعی گرفته می‌شود. این موضوع به هر حال از هفته گذشته در دستور کار قرار گرفت.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره جدی بودن بحث نامزدی او در انتخایات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ریاست جمهوری، افزود: دستور کار دیگر جلسه شورای مرکزی رسیدگی به موضوع نامزد حزب اعتماد ملی در انتخابات ریاست جمهوری است. این موضوع قبلا در دفتر سیاسی حزب بحث شده بود و نام سه تن (حق‌شناس، حضرتی و سید ابراهیم امینی) به شورای مرکزی معرفی شد تا تصمیم بگیرند که نتایج آن از سوی سخنگوی حزب به اطلاع خواهد رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر