جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۱۱۹
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۲

فکرشهر: امام جمعه دلوار با تاکید بر لزوم خنثی‌سازی تحریم‌ها گفت: در خنثی‌سازی تحریم از دشمن می‌توان امتیاز گرفت اما در رفع تحریم‌ها باید به دشمن امتیاز بدهیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دلوار با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت مظلومانه حضرت صدیقه طاهره (س) افزود: مهمترین درسی که از مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها می‌گیریم درس صبر و استقامت در مسیر حق و پیروی از ولایت و امامت است.

امام جمعه دلوار با اشاره به ۲۷ دی ماه سالروز شهادت شهیدان گرانقدر نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر فداییان اسلام اظهار داشت: شهید نواب صفوی از شخصیت‌هایی است که تأثیر شگرفی در حرکت انقلابی شخصیت‌های انقلابی از جمله رهبر معظم انقلاب داشته و خود آقا فرمودند اولین جرقه‌های انقلاب را شهید نواب صفوی در وجود ما ایجاد کرد.

وی به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه معدوم اشاره کرد و گفت: آن روز تاریخی و مهمی در تاریخ انقلاب بود، چون با فرار ذلت بار شاه خائن رژیم طاغوت و اربابان آمریکایی او عملاً شکست خوردند و روند پیروزی انقلاب سرعت بیشتری پیدا کرد.

امام جمعه دلوار ادامه داد: آنهایی که خواب پریشان بازگشت بازمانده‌ها و تفاله‌های پهلوی را می‌بینند بدانند تعبیر این خواب را به گور خواهند برد.

خنثی‌سازی تحریم بر رفع تحریم اولویت دارد

حجت الاسلام زاهد دوست با بیان اینکه خنثی‌سازی تحریم بر رفع تحریم اولویت دارد تاکید کرد: بعد از پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا، برخی اینگونه القای می‌کنند که به‌زودی تحریم‌ها رفع و گشایش‌های اقتصادی شروع خواهد شد. در حالی که مردم می‌دانند این القائات نادرست نسخه دیگر همان فضاسازی در ابتدای مذاکرات برجامی سال ۹۲ است که پس از گذشت ۷ سال از وعده و وعید غربی‌ها، هیچ التزام عملی را از آن‌ها ندیده‌ایم.

امام جمعه دلوار افزود: رهبر حکیم انقلاب اسلامی با طرح راهبرد اولویت خنثی‌سازی بر رفع طراحی‌های امپراطوری رسانه‌ای و پیاده نظام آن‌ها را خنثی نمود.

وی افزود: به تعبیر حضرت آقا رفع تحریم دست دشمن است، و خنثی کردن تحریم دست ما است و در خنثی‌سازی تحریم ناچاریم به خودمان و ظرفیت‌های خودمان تکیه کنیم اما در رفع تحریم‌ها مجبوریم به دشمن اعتماد کنیم و علی‌الدوام رو دست بخوریم ضمن اینکه در خنثی‌سازی تحریم از دشمن می‌توان امتیاز گرفت اما در رفع تحریم‌ها باید به دشمن امتیاز بدهیم تا حق مسلم خودمان را از او بگیریم.

امام جمعه دلوار تاکید کرد: بازگشت آمریکا به برجام موضوعیت ندارد زیرا بازگشت آمریکا بدون رفع فوری تحریم‌ها، بازگشت به نقطه اول سال ۹۲ است و خسارات بیشتری را در بر دارد.

حجت الاسلام زاهد دوست به اعلام هفته قبل ایران مبنی بر آغاز مجدد غنی‌سازی ۲۰ درصد اشاره کرد و افزود: واکنش سریع اروپا به این اقدام و عصبانیت آنان نشان از اهمیت این اقدام دارد.

امام جمعه دلوار تاکید کرد: غنی‌سازی ۲۰ درصدی هم فواید دارویی و صنعتی دارد؛ هم می‌تواند درآمدزایی برای کشور داشته باشد، و مهم‌تر از همه جنبه بازدارندگی دفاعی نیز برای کشور دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر