جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۲۱۴۲
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: دنیای کودکان در طول تاریخ همواره سوژه عکاسان دنیا بوده است. کودکانی که گاه با دیدن تصاویرشان خنده بر لب‌هایمان نقش می‌بندد و گاه با دیدن شرایط دشواری که در آن زندگی می‌کنند، قلبمان به درد آمده است.

در این گزارش فکرشهر از ایسنا، دو عکس از کودکانی انتخاب شده است که بدون توجه به دنیای اطراف، غرق در دنیای خود هستند و عکاس ها دنیای شیرین آنها را برای همیشه در تاریخ ثبت کرده اند.

تصویر شماره یک، به گفته جنیفر پای، مدیر موزه هنر و تاریخ مانهگان امریکا، در آغاز قرن بیستم ثبت شده است. در آن دوره، جهان در اطراف چهار کودکی که بالای بشکه‌های بیرون از یک مغازه نبش خیابانی در جزیره مانهگان نشسته اند، شروع به تغییر کرده بود. درواقع این تصویر زمانی را نشان می‌دهد که جزیره مانهگان به تازگی توسط دنیای بیرون کشف شده بود.

تعداد زیادی تازه وارد پس از اینکه جذب منظره‌های دراماتیک جزیره شدند، به آنجا آمدند و همان زمان‌ها بود که این عکس به ثبت رسید. به تدریج ساکنان اصلی مانهگان شروع به رفتن از جزیره کردند و هنرمندان و گردشگرها جای آنها را گرفتند.


تصویر شماره یک

شادی آغاز تعطیلات

درس و حساب بس است! شور و شعف آخرین روز مدرسه که در عکس شماره ۲ نمایش داده شده، توسط اد لنگ لوئیس در مدرسه ادامز در کاستین در سال ۱۹۵۵ به ثبت رسیده است.

ساختمان باشکوه یونانی «ریوایول» (به معنای احیا) در سال ۱۸۵۳ ساخته شد؛ زمانی که شهر از راه تجارت سریع دریایی در حال رونق گرفتن بود. این ساختمان در ابتدا با ورودی‌های جداگانه برای دخترها و پسرها ساخته شده بود که بعدها طی یک بازسازی تنها یک در اصلی برای آن ساختند.

این مدرسه امروز هم فعالیت می‌کند و حدود ۶۰ دانش آموز پایه هشتم در آن تحصیل می‌کنند.


تصویر شماره ۲

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر