جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش «فکرشهر» از شورای فرهنگ عمومی دشتستان
فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان گفت: علی رغم شرایط کرونایی، مسوولین برنامه های فرهنگی را تعطیل نکنند و درب مساجد کماکان باز باشد و مناجات و اذان پخش شود...
کد خبر: ۸۲۱۶۳
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان گفت: علی رغم شرایط کرونایی، مسوولین برنامه های فرهنگی را تعطیل نکنند و درب مساجد کماکان باز باشد و مناجات و اذان پخش شود. 

شرایط پخش اذان در ادارات فراهم شود

به گزارش «فکرشهر»، حجت الاسلام حسن مصلح در نشست شورای فرهنگ عمومی دشتستان که پیش از ظهر امروز ـ شنبه، 27 دی ماه 1399 ـ در برازجان برگزار شد، اظهارداشت: به واسطه ولایت، جامعه ما اقتدار، شکوه و عزت پیدا کرد و بسیاری از کشورها هستند که به دلیل نداشتن رهبری دچار مشکل شده اند. 

امام جمعه برازجان ادامه داد: در دو ماه اخیر، مراسمات نماز جمعه، عزاداری های فاطمیه و برنامه های متنوع بصیرتی را برگزار کردیم و همه نهادها همکاری داشته اند که جای تحسین دارد. 

وی گفت: علی رغم شرایط کرونایی، مسوولین برنامه های فرهنگی را تعطیل نکنند و درب مساجد کماکان باز باشد و مناجات و اذان پخش شود و از فرماندار تقاضا داریم شرایط پخش اذان در ادارات را فراهم کند تا هنگام نماز، صدای اذان در همه ادارات پخش شود.

کارهای زیربنایی دشمن در بازی «کال آف دیوتی» و انیمیشن «عصر یخبندان»

روحانی اعزامی از قم به دشتستان نیز که میهمان این نشست بود، درباره تبیین معنوی و مهندسی فرهنگی سخنانی مطرح کرد و گفت: باید جوری قدم برداریم که در راستای سخنان رهبری باشد، چون ایشان می‌دانند. 

حجت الاسلام نیکوکلام اظهارداشت: دشمن زیربنایی کارهای خود را انجام می‌دهد و از کودکان و نوجوانان شروع می‌کند و مثال آن‌ها را می‌توان در بازی «کال آف دیوتی» و آماده سازی اذهان برای حمله به سوریه یا انیمیشن «عصر یخبندان» برای پیدایش زمین و بحث خداشناسی مشاهده کرد. 

وی ادامه داد: دشمن اگر احساس کند که در ایران مجموعه فرهنگی وجود دارد که کار فرهنگی انجام می‌دهد، قطعا آن را تحریم خواهد کرد و این کار را هم انجام خواهد داد و این کار با جامعه المصطفی انجام گرفت و تحریم شد. 

نیکوکلام افزود: ما در بیش از ۶۰ کشور دنیا مبلغ داریم که اهداف جمهوری اسلامی ایران را در جهان گسترش می‌دهند؛ این روزها خون ریختن در جبهه فرهنگی کمتر از خون ریختن در سایر موارد نیست و این موضوع فرموده رهبری هم است. 

وی اضافه گرد: کسی که قصد دارد در کشور ما مدیر فرهنگی باشد، اول باید مهندسی فرهنگی را یاد بگیرد، چون دشمن در حال کار کردن در این زمینه است.

در برگزاری مراسم ها وعزاداری ها، پروتکل های بهداشتی رعایت شود

فرماندار دشتستان نیز در این نشست گفت: در جریان کرونا نتوانستیم تمام برنامه هایی که مدنظر داشتیم در زمینه های فرهنگی انجام دهیم، اما تلاش خود را کردیم. 

فتح اله نوروزی ادامه داد: الان وضعیت شهرستان دشتستان در کرونا خوب است، اما این به آن معنی نیست که عادی شده و یکی از مصوبات جلسه امروز باید همین باشد و با توجه به ستاد کرونا شهرستان کارها انجام شود. 

وی تاکید کرد که «صدای اذان در ادارات را به عنوان یکی از برنامه ها مدنظر خواهیم داشت» و افزود: امسال ولادت حضرت زهرا (س) و امام راحل در دهه فجر قراردارد و باید دستاوردها و گفتمان انقلاب را بین مردم و جوانان گسترش دهیم. 

فرماندار دشتستان با اشاره به سند توسعه فرهنگی شهرستان، گفت: سند توسعه فرهنگی اجتماعی شهرستان را باید بازنگری کنیم و با توجه به شرایط روز ترسیم کنیم تا تأثیرگذاری خود را داشته باشد و ما باید راه را مشخص کرده و داشته باشیم و مردم قطعا همراهی خواهند کرد. 

وی افزود: یکی از راه ها برای رسیدن به برنامه خوب در سند توسعه فرهنگی اجتماعی، برگزاری کارگاه های مختلف است و در مورد فضای مجازی باید از ظرفیت ها برای تولید محتوا استفاده کنیم و ایده های نوین را با ایجاد شورایی به کار بگیریم.

نوروزی همچنین از مسوولین برگزاری مراسم های ایام فاطمیه خواست که در برگزاری مراسم ها وعزاداری ها، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و بر این مساله تاکید کرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر