جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۱۷۳
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: رئیس شورای هیات مذهبی دیلم گفت: تجمع بزرگ فاطمیون در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع) امسال در این شهرستان برگزار نمی‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهدی زآبی افزود: این آیین همه ساله در سالروز شهادت دخت نبی اکرم (س) باحضور گسترده و پرشکوه مردم مومن و متدین شهرستان برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شرایط کرونایی، انجام نخواهد شد.

وی اظهارکرد:  سلامت مردم در شرایط کرونا به عنوان خط قرمز این شورا است و باید تلاش کنیم با همفکری و همدلی نهادهای نظارتی مراسم سوگواری بزرگ بانوی اسلام با رعایت هرچه بهتر موازین بهداشتی به درستی اجرا شود.

رئیس شورای هیات مذهبی دیلم گفت: برنامه‌های ایام فاطمیه دوم در این شهرستان همانند فاطمیه اول باوجود شرایط کرونایی، در سطح شهر و روستاهای این شهرستان بادعوت از وعاظ کشوری و منطقه و حضور دوستداران اهل بیت (ع) و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

وی یادآورشد: : حدود ۷۰ هیات مذهبی در شهر و روستاهای این شهرستان فعال هستند و در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی همکاری و مشارکت دارند.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع  است و آئین های عزاداری مردم این منطقه در مناسبت‌های مذهبی  از دیرباز عمیق و خاص و زبانزد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر