جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۲۹۸
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر گفت: طرح ملی نشت یابی و رفع نشت آب در بوشهر و کنگان با شیوه فنی و مهندسی و تکنولوژی‌های روز دنیا آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالحمید حمزه پور بیان کرد: شهر‌های هدف طرح ملی نشت یابی و رفع نشت آب، شهر‌های دارای آب‌شیرین کن استان بوشهر هستند که با اجرای این طرح ملی، تلفات آب در شبکه کاهش خواهد یافت.
 
وی افزود: اعتبار اجرای این طرح در مجموع ۱۰۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است که جمعیت ۳۱۶ هزار نفری بوشهر و کنگان را پوشش می‎دهد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر با بیان اینکه میزان آب بدون درآمد در استان بوشهر اکنون ۳۵ درصد است ادامه داد: از این میزان، ۱۷ درصد آن مربوط به تلفات در شبکه توزیع و بقیه آن نیز هدررفت انشعابات غیرمجاز و مصارف در بخش‌های دیگر است.
 
وی عنوان کرد: در قالب طرح یاد شده، با کاهش هدر رفت آب، بدون شک پایداری آب مشترکان نیز به شرایط بسیار مطلوب‌تری در سال‌های گذشته خواهد رسید.
 
حمزه‌پور گفت: در پایان سال نخست طرح نشت یابی و رفع نشت آب در بوشهر و کنگان، ۱۱۰ لیتر آب در ثانیه از تلفات آب جلوگیری خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: این طرح تا رسیدن به هدف نهایی ۶ سال به طول خواهد کشید که در نهایت از هدر رفت ۱۹۳ لیتر آب بر ثانیه جلوگیری خواهد شد و این میزان قابل توجه آب در چرخه واقعی مصرف مشترکان قرار خواهد گرفت.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر بیان کرد: کاهش هدررفت آب در شبکه توزیع در استان بوشهر یکی از طرح‌های اولویت‌دار شرکت آبفا استان به شمار می‌رود که در این چند سال با اقدام‌های بسیار خوبی در این بخش اجرایی شده است.
 
وی بیان کرد: از مهم‌ترین دستاورد‌های این طرح تقویت پایداری آب مشترکان و همچنین بهره‌وری لازم از طرح‌های حوزه آبرسانی است.
 
حمزه پور تاکید کرد: با توجه به اهمیت مدیریت مصرف در حوزه آب، تمام ظرفیت‌ها در استان بوشهر و به‌ویژه فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ها به‌کارگیری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر